Artiklile kirjutati hulk kommentaare, mis olid üheselt rattapileti vastased. Tänasel Elroni pressikonverentsil selguski, et Elronil ei ole kavas vastu suve rattapileti süsteemi sisse viia.

Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip ütles tänasel pressikonverentsil, et rattapiletit küll kaaluti, kuid leiti, et esialgu piisab sellest kui paluda reisijatel tipptundidel mitte rattaga reisida.

„Eelmisel suvel oli rongides mitmetel väljumistel jalgrataste mahutamisega suuri probleeme, mistõttu pidime mõnel korral isegi reisijaid maha jätma,“ ütles Ossip.

„Et tänavune suvi kõigile rongisõitjaile mugavam oleks, oleme läbi kaalunud kõik võimalikud lahendusvariandid, sealhulgas ka rattapileti kehtestamise. Leidsime, et kõige mõistlikum on koputada reisijate endi südametunnistusele. Palume reisijatel vältida jalgrattaga rongi tulemist aegadel, mil reisijaid on palju – linnalähiliinidel tööpäeva tipptundidel ning kaugliinidel reede ja pühapäeva pealelõunastel reisidel.“

Ossipi sõnul vaatas Elron sobilikku lahendust otsides ka piiri taha. „Tuntud jalgratta-riigis Hollandis maksab jalgratta päevapilet 6 eurot ning rattaga võib rongi siseneda vaid tipptunni-välistel aegadel,“ rääkis Andrus Ossip.

„Meie võtsime esialgu Hollandi lahendusest kasutusele vaid poole ning loodame, et inimesed mõistavad probleemi olemust ja käituvad hoolivalt. Samas jätame siiski õhku ka võimaluse rattapilet kehtestada, kui olukord seda nõuab.“

Ossipi kinnitusel eraldas majandusministeerium hiljaaegu Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist 12,8 miljonit eurot rongipeatuste paremaks ühendamiseks muu kohaliku transpordiga.

„Meetme raames saab välja arendada ka turvalisi ja piisavalt mahukad rattaparklad – loodan, et kohalikud omavalitsused seda võimalust ka aktiivselt kasutavad,“ lisas Andrus Ossip. „See tähendaks, et inimesed ei oleks sunnitud rattaid reisile kaasa võtma, kui seda ilmtingimata tarvis ei ole.“

Edelaraudtee rongides pidi pileti ostma nii jalgratastele kui kassidele-koertele.