Illuminaatorite asemel pakutakse reisijatele võimalust vaadata parda taga asuvat taevast ning maad virtuaalsete akende vahendusel. Seal kus tavalistel lennukitel on illuminaatorid, on Emirates´i esimeses klassis paigaldatud ümarad ekraanid, kuhu kuvatakse lennuki kaameratest tulev pilt.

Kujutis on nii kvaliteetne, et pilt näeb välja parem kui aknast ise vaadates, kinnitas lennufirma president Tim Clark.
Tema sõnul plaanib firma edaspidi hakata kasutama lainereid, millel ei ole üldse illuminaatoreid. „Kujutage endale ette: istute lennukisse, kus esmapilgul vaadates ei ole ühtegi akent. Aga sees näete illuminaatoreid,“ rääkis ta.

Clarki hinnangul aitab selline samm optimeerida lennuktite konstruktsiooni, sest lennukitel ei ole ilma akendeta ka eriti nõrka kohta. Lisaks on lennukid kergemad, sõidavad kiiremini ning põletavad vähem kütust.

Cranfieldi ülikooli professori Graham Braithwaite’i sõnul toob selline areng aga kaasa turvalisuse küsimuse. Nimelt on tema sõnul oluline, et hädaolukorras näeksid stjuardessid ning stjuuardid väljaspool lennukit toimuvat. Seda eriti siis, kui tuleb hakata reisijaid evakueerima. „Teenindajad peavad hädaolukorras saama enne uste avamist lennuki ümbrust kontrollida,“ selgitas ta, lisades et igal seda takistaval sammul on keeruline lennuohutusteenistuselt luba saada.

Braithwaite’i sõnul on ilma akendeta lennukite peamine probleem see, kuidas reisijad need vastu võtavad. Lennuk võib olla väga klaustrofoobiline ning paljudel inimestel põhjustab lendamine juba niigi suurt ärevust.

Lennundusekspert John Strickland lausus, et akende puudumine muudaks lennuki struktuuri sujuvamaks, samuti vähendaks samm kütusekulu. Kõik mis vähendab lennuki kaalu, vähendab ka kütusekulu,“ kinnitas ta.