EMT panustab Rate’i populaarsusele ning tuleb peagi turule kõnekaardiga, mille number on seotud konkreetse kasutaja Rate.ee kontoga.

Arvestades, et Rate’i 360 000 aktiivsest kasutajast ligi pooled on EMT kliendid, tuleb EMT-l enda poole üle meelitada ligi 190 000 Elisa, Tele2 ja Bravocomi kasutajat.

Vahetuse põhjuseks saakski olema ratemobiili seotus Rate’i kontoga, mis annab selle kasutajale võimaluse olla pidevalt kursis sellega, mis tema kontol toimub: kas on teda hinnatud, kommenteeritud või on talle kirjutatud.

Hinnaga ei löö

“Tänapäeval hinnaga enam eriti ei löö,” põhjendab EMT avalike suhete juht Kaja Pino firma uut värbamisstrateegiat. “Küll aga näeme kogukonda, kelle jaoks on tähtis olla netikeskkonnas.”

On inimesi, kellele on eluliselt tähtis teada saada, kas teda on hinnatud, kommenteeritud või kas talle on kirjutatud. Just neile EMT panustabki, ent prognoosi, kui palju sellega uusi kliente värvata õnnestuks, Kaja Pino ütlema ei soostu, põhjendades seda ülitiheda konkurentsiga mobiiliturul.

Kaardi müügi- ja kõnehinnad avalikustab EMT 13. mail Eesti koolimissi üritusel. Rate’i 10-kroonised teenused – 10 punkti andmine, ankeedi disaini muutmine jms – esialgu Ratemobiili omanikule odavamad pole, kuid edaspidi on plaanis teha soodustusi.

Ratemobiil on esimene EMT võte siduda ja meelitada omale kliente hiljuti ostetud Rate’i abil ning Kaja Pino sõnul on sarnaseid teenuseid edaspidi veelgi lisandumas.

Konkurentfirmad Tele2 ja Elisa suurt kliendikaotust EMT-le ei prognoosi.

“Ei usu, et Elisa kaotab uue kaardi turule tulekuga kliente,” sõnab Elisa juht Sami Seppänen. “Arvan, et Rate’iga seotud kõnekaart loob võimaluse täiendava liikluse tekkimiseks, mitte olemasoleva ümbersuunamiseks.”

Tele2 turundusdirektor Kristjan Seema väitega, et kliendi jaoks on hinnad ükspuha, ei nõustu. ”Eesti mobiilsideoperaatorite kvaliteet on jõudnud sarnasele tasemele ja väga suur osa kliente teeb seetõttu oma valiku just eelkõige hinna järgi,” kinnitab Seema.

Portaal on hea noorte suhtluskoht

•• Noored peavad Rate’is olemist tähtsaks eelkõige portaali kui hea suhtluskoha pärast.

•• 18-aastane Põlva noormees Fred sõnas, et käib portaalis umbes kord päevas. Küsimusele, kui tähtis oleks pidevalt oma kontol toimuvaga kursis olla, vastas Fred: “Hetkel see minu jaoks küll oluline pole.”

•• Ka Kohtla-Järve 15-aastane neiu Eliise Tenno ei pea pidevat ülevaadet kontost eriti tähtsaks. “Võin ju ise ka netti minna.”

•• Samas 18-aastane Kiviõli elanik Merlin Nurk möönab, et oleks uue Ratemobiiliga päri küll. Rate’is käib Merlin samuti korra päevas.

•• Rate’i kasutajate tuumiku moodustavad inimesed vanuses 15–25.

•• EMT-le kuulub 51% Rate.ee-d haldavast Serenda Invest OÜ-st. Osaluse eest tuli EMT-l Rate’i omanikule Andrei Korobeinikule loovutada ligi 40 miljonit krooni.

•• Rate.ee loodi 2002. aastal, praeguseks on portaalil 360 000 kasutajat. Kui kaks aastat pärast käivitumist teenis Rate Solutions OÜ miljon krooni kasumit, siis eelmiseks aastaks oli see summa peaaegu viiekordistunud.