EMT teatel on võlgnikega tegelemine järjepidev protsess. Samas on firma üksnes novembri algusest alates väljastanud mitusada võlgnikega seotud kohtuteadet. Teised operaatorid taolist praktikat eriti rakendanud pole.

Enamjaolt jääb EMT-le võlgnevuste suurus vahemikku tuhandest paarituhande kroonini, samas on tähelepanu all ka vaid mõnesaja krooni ulatuses tasumata arved. EMT krediidihalduse osakonna juhataja Anu Pragi kinnitab, et kohtumenetlusse esitatava nõude alampiiriks on üldjuhul siiski 500 krooni. “Menetluse algatamist kaalume alles siis, kui kohtuvälised tegevused ei ole andnud mingeid tulemusi ning võlg on püsinud pikka aega,” lisas ta.

Ka siis ei saa klient esimese pöördumisena mitte kohtukutset, vaid EMT hoiatuskirja. Kuivõrd hoiatus informeerib klienti muu hulgas ka lisanduvast viivisest ja menetluskuludest, reageerivad paljud võlgnikud tasumisega. See on mõistlik, kuna kohtumenetluses kasvaks summa olu-liselt. Lootust, et võlg aja jooksul iseenesest kustuks, Pragi siiski ei jäta, kinnitades, et summa jääb EMT andmebaasi üles, kuni võlg püsib, sõltumata sellest, mis viisil nõuet menetletakse.

Saab läbi rääkida

Võlgnevuse tekkimisest alates võtab EMT kliendiga ühendust päris mitmel korral – nii telefonitsi, SMS-i vahendusel kui ka kirjalike teatiste saatmise kujul. Kliendil on alati võimalik EMT-ga läbi rääkida või sõlmida võla ositi tasumise maksegraafik.

Sideteenuste keskmise nõude suurust Pragi nimetama ei soostu, kuid kinnitab, et aja jooksul see kasvanud pole, küll aga mõjutavad keskmist nõuet järelmaksuga ostetud seadmetega seotud kohustused.

Kliendi hea tahtega arvestamist kinnitab ka Elisa Eesti suhtekorraldusjuht Regina Salmu: “Oluline on kliendi maksekäitumine kogu kliendisuhte vältel.”  Meeldetuletusi eiravate klientide haldamiseks tunnistab Salmu siiski vajadusel ka inkassofirmade abi kasutamist.

Kokkuvõtvalt tõdeb ta siiski, et viimastel aastatel on inimeste maksekäitumine tunduvalt paranenud.

Videoküsitlus

1. jaanuarist alates läheb EMT üle minutipõhisele arveldusele, mis toob kaasa kuni 40% suurema kuuarve. Kuidas reageerite?

Kalev (52)

••  Seda laadi kavalust kasutatakse ju äris pidevalt. Võimalus on minna teise operaatori juurde, mina kindlasti leiaksin endale sobivama variandi.

Anni-Riin (18)

•• Vahetan kindlasti operaatorit.