EMT alustas kampaaniat koostöös eraisikute andmebaase haldava ettevõttega AS Roosa Elevant, viimane saatis laiali ka kampaaniameilid.

“Meile teadaolevalt kasutad Sa meie konkurendi teenust. Aasta alguses käivitunud numbriliikuvus on toonud kaasa elava huvi meiega liituda, valida EMT kvaliteetvõrk laia teenustevaliku ja suurepäraste soodustustega,” seisab pöördumises.

Muu hulgas käib reklaamtekstist läbi lause: “EMT – see on parima hinna ja kvaliteedi suhe – kas Sina saad lubada endale odavat, kuid viletsat teenust?”

AS-i EMT avalike suhete juht Kaja Pino märkis, et nimetatud meilikampaania on ettevõttel teoksil ning selle läbiviimiseks kasutatakse koostööpartneri abi. “Neil (AS Roosa Elevant – toim) on olemas andmebaasid, kus inimesed on andnud eelnevate kampaaniate käigus nõusoleku, et neile võib meilile pakkumisi saata. Me palusime andmetest eraldada EMT numbritega kliendid, et saaksime pöörduda otse konkurentide klientide poole,” selgitas Pino.

Samas tõdes ta, et viletsa teenuse nimetamisega on ettevõte end natuke halvasti väljendanud. “Peame siinjuures endale tuhka pähe raputama,” ütles Pino.

Seda, kui paljudele EMT konkurentide klientidele nimetatud meilireklaam saadetakse, ei soovinud Pino öelda. “See on konfidentsiaalne.” Küll aga võib tema sõnul öelda, et tegu on tuhandete inimestega.

Peab halvustavaks

Teenuseoperaatori Bravocom juhatuse esimehe Peep Põldsammi sõnul jääb EMT meilireklaamist mulje, nagu sooviks turuliider konkurente halvustada. Seda just konkreetses lausejupis (“kas saad lubada endale odavat, kuid viletsat teenust” – toim). “Siit kumab läbi selge soov konkurentidele ära panna. Kellegi halvustamine ühe või teise strateegia pärast võiks jääda minevikku,” ütles ta.

“Tegemist on selgelt halvustava reklaamiga – soodsam teenus ei tähenda järeleandmist kvaliteedis,” leidis ka Tele2 Eesti AS-i turundusdirektor Kristjan Seema.

“Viimastel kuudel on üldse sagenenud eksitavate ja konkurente halvustavate reklaamide osakaal. Kuuldavasti on Elisa juba tarbijakaitsest sellekohase näpuviibutuse saanud. Meie ootaksime järelevalvelt siinkohal rohkem aktiivsust ning tarbijaid eksitavate reklaamide kohest peatamist,” lisas ta.

Sideameti sideteenuste osakonna juhataja Oliver Gailani sõnul võib öelda, et hinnangute andmine on üsna subjektiivne. “Mobiilioperaatorite kõnede kvaliteeti sideamet eraldi mõõtnud pole. Selle tegemiseks pole ka mingisuguseid kriteeriume. Kõnekvaliteedi kohta laekub meile ka suhteliselt vähe kaebusi, millest võib järeldada, et tarbijaid on üsna rahul,” märkis Gailan.

Ligi 20 000 numbrivahetajat

•• Sideameti andmeil on märtsi lõpu seisuga tänavu oma senise numbriga teise operaatori võrku üle läinud 19 641 klienti, neist märtsis 7299.

•• Seejuures oli märtsis tühistatud taotlusi 1014, kolme kuu lõikes kokku oli tühistatud taotluste arv 3696. Numbriliikuvusest on seni enim võitnud EMT, ettevõte teatas märtsi algul, et teistest mobiilivõrkudest tuli neile kahe kuuga üle 7000 klienti.

•• “Kolme esimese kuu numbriliikuvuse statistika näitab, et esimestel kuudel on operaatorit vahetanud peamiselt erakliendid, ilmselt inimesed, kes teenuste kvaliteedi või muu näitajaga ei ole juba pikemat aega rahul olnud,” kommenteeris sideameti peadirektor Ando Rehemaa. “Teenuseosutajad on turule toonud suure hulga uusi teenusepakette ja pakkumisi ning see on kliendid momendil ehk veidi segadusse ajanud. Mida enam olukorraga harjutakse ja pakkumiste sisuga tutvutakse, seda selgemalt kujunevad välja eelistused.” EPl