Minutipõhine arveldussamm tähendab seda, et näiteks minuti ja 25 sekundi pikkuse kõne teinud klient tasub edaspidi kahe minuti eest. Samas on tal võimalus rääkida sama raha eest pisut pikemalt - kuni kaks minutit.

Muudatus puudutab Eesti-sisesed kui ka Eestist välismaale helistatavaid kõnesid. Rahvusvahelistel kõnedel kehtib minutipõhine arveldussamm kõigi Eesti operaatorite võrkudes juba alates 30. augustist.

„EMT teenindab 759 000 klienti ja suur osa neist tunnetab arveldussammu muudatust tõenäoliselt minimaalselt,” ütles EMT kõnesidevaldkonna ärijuht Jüri Kriisemann.

„Keskmine kõnepikkus EMT võrgus on praegu minuti piiri peal, nii et keskmise kõne puhul lisandub arvele ainult mõni sent. Kuna mobiilsidesektoris on hinnad viimaste aastate jooksul pidevalt langenud, muutub niigi madalate hindade tükeldamine minutist väiksemaks arveldusühikuks ebaotstarbekaks,” sõnas Kriisemann.

Elisa Eesti juhatuse esimees Sami Seppänen on aga teist meelt. "Selline liigutus tähendab praktikas, et EMT tõstab oma hindasid 30-40%," kommenteeris Seppänen.

Tele2 turundusdirektori Kristjan Seema sõnul ei ole EMT otsus üllatav, kuna minutipõhise maksustamise trend on nii lähiriikides kui ka Euroopas laiemalt levinud.

Elisa ja Tele2 sekundipõhist hinnakujundust muuta ei kavatse.

Minutisammuga arveldust kasutavad näiteks Soome Sonera, Rootsi Halebop ning Ungaris Vodafone, samuti T-Mobile, kes soodustavad sellega endi sõnul pikemat suhtlemist.
„Näeme üldist trendi minutipõhise maksustamise poole, seda nii riikidevahelises kui riigisiseses arvelduses,” ütles Kriisemann.

Kriisemanni sõnul võib olulise tulevikutrendina välja tuua ka mobiilsidevaldkonna liikumise internetist tuttava maksustamisviisi poole, kus ka minutite mõõtmist enam ei toimu ning klient maksab ainult fikseeritud kuutasu.