Teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonna juhataja Lembit Kiviloo sõnul on läbirääkimistel maakonnaga leitud lahendus Koeru-Paide ja Aegviidu-Järva-Jaani liini katmiseks ehk seni Tallinnast alguse saanud liinide teisele poolele.

Tallinn-Aegviidu ja Tallinn-Paide suund on kaetud teiste liinide ja ka rongiliiklusega, ütles Kiviloo BNS-ile.

Neli liini, mis kulgesid Tallinnast Narva suunas, jäävadki katmata, kuna need on tihedalt kaetud teiste liinidega, märkis Kiviloo.

Kõik ülejäänud endised Eesti Bussi liinid on sel nädalal taas käivitunud, kinnitas Kiviloo.

Pankrotistunud Eesti Bussi liinidele konkureerinud firmadest said enim liinilube - kumbki kaheksa - bussifirmad Sebe ja Harjumaa Liinid.

Kokku esitas teede- ja sideministeeriumi liinilubade komisjonile Eesti Bussi liinide katmiseks taotluse 18 firmat, liiniload väljastati 14 firmale.

Eesti Bussi 45 liinist leidsid uue teenindaja 39 liini.

Eesti Buss lõpetas rahapuudusel 45 bussiliini teenindamise kahe nädala eest. Nii tekkis nende teenindamisel nädalane paus, kuna teised firmad said liinid üle võtta alles pärast liiniloa omandamist.

Tallinna linnakohus kuulutas ligi kolmandikku Eesti kaugbussiliinidest teenindava Eesti Bussi pankroti maksuameti taotlusel välja 3. märtsil.

Kuna Eesti Bussile enam kinnisvara ei kuulu, pole võlausaldajatel ilmselt pankrotipesast raha oodata. Taanist toodud ja nüüdseks viletsas seisukorras bussid on juba pankadele panditud või ei oma müügiväärtust.

Eesti Bussi võlausaldajad otsustavad firma edasise saatuse 31. märtsil toimuval koosolekul. Pärast liinilubade kaotamist ei ole ettevõtte saneerimine võimalik.