Eesti Bussi 45 liinist leidsid uue teenindaja 39 liini, ütles BNS-ile teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja.

Kokku oli teede- ja sideministeeriumi liinilubade komisjonile Eesti Bussi liinide katmiseks esitanud taotluse 18 firmat, liiniload väljastati 14 firmale.

Eesti Autoettevõtete Liidu juhi Uno Aava sõnul ei laekunud pakkumisi kuuele liinile, neist neli on Narva suunal, kus teised liinid neid dubleerida suudavad.

Eesti Bussi liine hakkavad uued firmad teenindama hiljemalt esmaspäevast.

Pankrotistunud AS Eesti Buss lõpetas rahapuudusel 45 bussiliini teenindamise eelmisel nädalal. Nii tekkis nende teenindamisel nädalane paus, kuna teised firmad saavad liinid üle võtta alles pärast liiniloa omandamist.

Tallinna linnakohus kuulutas ligi kolmandikku Eesti kaugbussiliinidest teenindava Eesti Bussi pankroti maksuameti taotlusel välja 3. märtsil.

Kuna Eesti Bussile enam kinnisvara ei kuulu, pole võlausaldajatel ilmselt pankrotipesast raha oodata. Taanist toodud ja nüüdseks viletsas seisukorras bussid on juba pankadele panditud või ei oma müügiväärtust.

Eesti Bussi võlausaldajad otsustavad firma edasise saatuse 31. märtsil toimuval koosolekul. Pärast liinilubade kaotamist ei ole ettevõtte saneerimine võimalik.