Hoolimata pidevatest toitumisteadlaste hoiatustest energiajookide kahjulikkusest näitavad jookide müüginumbrid hoopis vastupidist trendi – energiat kõrist allakummutavate inimeste arv järjest kasvab. Nii on näiteks uuringufirma Nielsen igal aastal kogunud kokku kauplustelt energiajookide müüginumbrid, millest nähtub, et kolme aastaga on müük tõusnud peaaegu miljoni liitri võrra. Aina enam joovad limonaadi asemel neid ka koolilapsed, kusjuures igapäevaste tarbijatena määratlesid end kõige enam 9. ja 6. klassi lapsed.

Kuigi eile tuli Rimi kaubakett välja teatega, et nemad enam alla 16-aastastele energiajooke ei müü, ei ole samasugusest piiranguseadmisest huvitatud teised suuremad kaubaketid. „Ootame, et seadusandja astuks esimese sammu ning reguleeriks nii energiajookide kui ka alkoholivaba õlle ja siidri müügi küsimusi,” sõnas Selveri pressiesindaja Annika Vilu.

Eestis populaarseimat energiajooki Starter tootva Liviko juht Janek Kalvi ütles, et nemad on juba teinud omalt poolt kõik, et teadvustada, kellele jook on ja ei ole mõeldud ning palju seda tarbida tohiks. Samuti on teadlikult välditud sarnasust lastele suunatud jookidega.

„Rimi otsust ei tasuks üle hinnata, et üks kaubanduskett mingi trendi loob. Pigem on nende keelamistega tihti nii, et mõõgal on kaks tera, eriti laste puhul. Tihti võib keelamine osutuda hoopis paremaks reklaamiks, kui ükski turundusinimene välja suudaks mõelda. Lastele muutub asi just siis huvitavaks, kui midagi neile keelata,” rääkis Kalvi. „Sama hästi võiks ära keelata ka kõrge kalorsusega toidud ja Coca-Cola. Minu arvamus on see, et ükski regulatsioon ei asenda tervet mõistust.”

Samamoodi kaitsevad end ka Saku ja A. Le Coq, mille energiajoogid Battery ja Dynami:t on samuti väga populaarsed. „Antud otsus tähendab meie hinnangul sellesama sõnumi võimendamist, mis on kirjas joogi pakendil. Oleme alati lähtunud sellest, et energiajook on mõeldud tervetele täiskasvanud inimestele,” rääkis Saku pressiesindaja Kristiina Tamberg.