Energiajookide müük ja tarbimine kasvab antireklaami kiuste
Kuigi eile tuli Rimi kaubakett välja teatega, et nemad enam alla 16-aastastele energiajooke ei müü, ei ole samasugusest piiranguseadmisest huvitatud teised suuremad kaubaketid. „Ootame, et seadusandja astuks esimese sammu ning reguleeriks nii energiajookide kui ka alkoholivaba õlle ja siidri müügi küsimusi,” sõnas Selveri pressiesindaja Annika Vilu.
Eestis populaarseimat energiajooki Starter tootva Liviko juht Janek Kalvi ütles, et nemad on juba teinud omalt poolt kõik, et teadvustada, kellele jook on ja ei ole mõeldud ning palju seda tarbida tohiks. Samuti on teadlikult välditud sarnasust lastele suunatud jookidega.
„Rimi otsust ei tasuks üle hinnata, et üks kaubanduskett mingi trendi loob. Pigem on nende keelamistega tihti nii, et mõõgal on kaks tera, eriti laste puhul. Tihti võib keelamine osutuda hoopis paremaks reklaamiks, kui ükski turundusinimene välja suudaks mõelda. Lastele muutub asi just siis huvitavaks, kui midagi neile keelata,” rääkis Kalvi. „Sama hästi võiks ära keelata ka kõrge kalorsusega toidud ja Coca-Cola. Minu arvamus on see, et ükski regulatsioon ei asenda tervet mõistust.”