Kolmandik ettevõtjatest leidis, et elektrituru teemadel vajalikku infot oli raske leida, teatas portaal.

Uuring näitas, et elektrituru avanemise protsessiga oli täiesti või üldiselt rahul vaid 15 protsenti äritarbijatest, samal ajal kui ligi 60 protsenti kasutajatest näevad üleminekut negatiivselt, ülejäänud äritarbijad on kõhkleval seisukohal.

„Ettevõtete hinnangul olid elektrimüüjad elektrituru avanemise eel väheaktiivsed ja tegid vähe pakkumisi. Aktiivseks pidas elektrimüüjate tegevust vaid 17 protsenti äritarbijatest, samas kui väheaktiivseks pidas müüjaid 38 protsenti vastanutest ning 21 protsenti märkis, et nende vastu puudus müüjate huvi täielikult,“ ütles Energiaturg.ee tegevjuht Moonika Kukke.

Elektrimüüjate lepingutingimusi pidas üldjoontes arusaadavaks 41 protsenti vastanutest, kuid 37 protsenti pidas lepingutingimusi kas väga raskesti mõistetavaks või üldse arusaamatuks.

Kukke sõnul oli protsessi keerukuse üheks põhjuseks kindlasti tarbijate suurem infovajadus, mida tõestab ka äritarbijate uuring, kus veidi üle kolmandiku ettevõtjatest leidis, et elektrituru avanemise teemal tekkinud küsimustele oli vastuseid raske leida.

Hinnavõrdlusportaali uuringus osales 301 ettevõtet, kelle aastane elektritarbimine on 1 MWh kuni 50 000 MWh. Uuring viidi läbi jaanuari kahel esimesel nädalal.