Eratelejaamade litsentsitasu tõuseb (uuendatud)
“Viimaste aastate jooksul on erakanalite reklaamikäive ning sellest saadav tulu oluliselt suurenenud,” tõdes Jõesaar. Ta toetus uuringufirma TNS Emor meediareklaamituru uuringule, mille järgi on TV-reklaami maht viimase aastaga kasvanud 24%, jõudes peagi 300 miljoni kroonini.
Ka soovis RHN kohustada seadusemuudatusega litsentsitasu suurust sagedamini üle vaatama, sest reklaamikäibed suurenevad üha.
Eratelekanalite Kanal 2 ja TV 3 juhtide hinnangul pole reklaamikäive tõus nii üksüheselt prognoositav, nagu Jõesaar seda tegi. “Kui me jätame kõrvale Riigikogu valimistest tulnud reklaami hulga, siis jääb alles vaid 5protsendiline tõus,” lausus TV 3 peadirektor Toomas Vara sama kanali “Seitsmestele uudistele”.
Kanal 2 peadirektor Urmas Oru tõlgendas aga tekkinud arutelu kui RHNi soovi leida erakanalite arvelt avalik-õiguslikule televisioonile igal juhul lisaraha.
“Ma ei pea meilt nõutava summa suurendamist loogiliseks, sest näiteks erakoolid ju riigikoole ei rahasta,” lausus Oru.