„Vaadake, Adria Airways on Sloveenia ühiskonnale sama tähtis nagu Estonian Air oli Eesti ühiskonna jaoks. Ma võin mürki võtta, et kui sloveenid vähegi saavad, siis nemad ei lase oma ettevõtet põhja."

Sakkovi sõnul on Estonian Airi ja Adria suur erinevus selles, et meie riigifirma puhul langetas otsuse Euroopa Komisjon. Sloveenia vedajat see aga ei ähvarda.

„Nad leiavad väljapääsu. Tänapäeva Euroopas ei ole väikest lennufirmat, millel hästi läheks. Aga neid on ühiskondadele väga vaja. Kui teie kirjutate, et Adrial läheb hirmus halvasti, ega neil siis seetõttu paremini minema hakka. Küll sloveenid midagi välja mõtlevad. Ega meie jälgimine või mitte jälgimine midagi paranda," rääkis Sakkov ja lisas, et kindlasti on sloveenidele tulus ka koostöö NAGiga. „Ma loodan, et nad teenivad kenasti."

Lennufirma juht rõhutas, et Euroopa tasandil on tarvis kokku leppida konkurentsiseaduste muutmises, mis täna annavad vastupidiseid tulemusi sellele, milleks need loodi. Väikestes ja eriti perifeersetes kohtades ei ole võimalik neis tingimustes häid ühendusi pakkuda.

NAGi ja Adria leping on sõlmitud esialgu 18 kuuks. Selleks ajaks on selge, millises mahus Eesti lennufirma ise erinevaid ülesandeid täitma hakkab. Leping või kujuneda sõlmitust lühemaks, aga seda võib ka pikendada. Adria ja NAGi lepingu detailidest Sakkov midagi ei räägi:

„Ei saa öelda. Meil on äriettevõte ja me ei saa lepingu detailidest rääkida," ütles ta naerdes.

Ärilehele teada olevalt on Nordic Aviation Group (NAG) Adria Airwaysile maksnud ligi 3,5 miljonit eurot. NAGi esindajad seda otseselt ümber ei lükka. Nad ei soostu aga ütlema, millisest perioodist käib jutt. Seega võib vaid oletada, kui palju terve perioodi jooksul Adriale raha makstakse. Lennundus on loomulikult kallis valdkond. Peenraha eest siin ühtegi liigutust ei tehta.

Eesti riik on panustanud Nordic Aviationisse seni 40 miljonit eurot, mis on firma loojate ja esimeste juhtide sõnul piisav summa lennufirma alustamiseks ja üles ehitamiseks.

Ärileht saatis NAGile järgmised küsimused:

Saime usaldusväärsest allikast teada, et NAG on Adriale maksnud ligi 3,5 miljonit eurot. Kas see on nii? Kui pikaks ajaks see raha mõeldud on? Millal järgmise summa maksma peate?

Meil on Adria Airwaysiga teenuse osutamise leping ning tasume neile vastavalt selles ette nähtud korrale ja tingimustele. Täpsemaid detaile me oma äritehingu kohta ei avalda.