Täna kuulutab Ernst & Young välja Eesti aasta ettevõtja võistluse, mille võitja osaleb samalaadsel ülemaailmsel üritusel. Ärileht on konkursi ametlik meediapartner. Selliste võistluste seas teeb selle konkursi eriliseks põhimõte, et valitakse ettevõtjat, mitte ettevõtet. Tänasel avaüritusel esitletakse ka Ernst & Youngi värsket uuringut innovatsiooniteadlikkusest Eestis.


Kuigi Eestis toimub võistlus esimest korda, on Ernst & Young konkurssi rahvusvahelisel tasandil korraldanud juba kakskümmend aastat. Praegu osaleb aasta ettevõtja valimisel 40 maad. Varasemate võitjate seas võib leida nimesid, nagu amazon.com-i asutaja Jeff Bezos, Google’i suuromanikud Sergey Brin ja Larry Page, eBayga rikkaks saanud Pierre Omidyar, Starbucksi kohvikuketi juht Howard Schultz ja iirlasest vormeliärimees Eddie Jordan.

Ettevõtja, keda võistlema oodatakse, on juht või/ja omanik. Igal juhul peab ta olema isik, kes suunab aktiivselt ettevõtte arengut. Ernst & Youngi esindaja Tarmo Toiger selgitab, et võistlema kutsutakse inimesi ettevõtetest, mille käive jääb 50–300 miljoni krooni kanti. Väga suuri firmasid pole mõtet hinnata ja päris ühemehepunte samuti mitte. “Piirid ei ole siiski väga jäigad,” lisab Toiger. “Näiteks mõni koolitaja, konverentsikorraldaja või edukas restoran võib käibelt jääda ju alla 50 miljoni, kuid tegelikult sobib ikka võistlema.”

Olulisem on sisu. Osalev ettevõtja peaks juhtima firmat, mis areneb ja soovib areneda ning millel on ambitsioon saada paremaks ja kindlasti laieneda välisturule.

Gild Bankersi juht Rain Tamm – üks neist, kellele on tehtud ettepanek võistlema tulla – ütleb, et ilmselt ta osaleb, kui on hindamismetoodikaga täpsemalt tutvunud.