Eesti Päevalehe andmeil teatas lennukite omanikust liisingufirma Estonian Airile hiljaaegu, et pikendab Maleviga liisingulepinguid, mis algselt pidid järgmisel aastal läbi saama. Otsus teeb Estonian Airi elu keeruliseks ja sunnib tulevikukavad üle vaatama, sest lennukeid on turult väga raske saada.

Ka topelthind

Hetkel opereerib firma nelja 118 -kohalise Boeing 737-500-ga ning ühe 142-kohalise Boeing 737-300-ga. Neile lisaks on lennuplaanis olevate lendude teostamiseks kasutusel kuues ehk külalislennuk, mida renditakse eri lennufirmadelt, ent mille eest makstakse sisuliselt topelthinda.

Väiksemate 70–100-kohaliste lennukite liinidele toomine on lähiaastail üks Estonian Airi olulisemaid eesmärke ning selle saavutamiseks oli Malevi käsutuses Fokker-70-te endale saamine üks kindlamaid variante, lisaks sobisid just need lennukid firmale kõige paremini.

”Ei kommenteeri,” ütles Estonian Airi asepresident Mart Relve. ”Kõik, mida saame täna öelda, on see, et kõigi eelduste kohaselt saame sel aastal veel ühe Boeing 737-300 juurde ning järgmistel aastatel püüame lennukiparki mitmekesistada,” lisas ta. Uut Boeingut ootas firma liinile juba mai keskpaigaks, kuid ei leidnud sobivat lennukit. Relve tunnistas, et Estonian Airile sobivaid ning piisavalt heas tehnilises seisukorras lennukeid on turult tõepoolest väga keeruline saada. Pärast 2001. aasta terroriakte langes lennundusturg madalseisu, ent alates 2005. aastast liigub turg paremuse poole.

Estonian Air on teatanud, et lõpetab juulist regulaarlennud Manchesteri ja septembrist Dublinisse, millega sihtkohtade hulk väheneb 17-lt 15-ni. Suletavad liinid ei tasu firma hinnangul ära. Lisaks hõrendatakse sõidugraafikut suvel Hamburgi, Moskva, Milano, Oslo, Barcelona ja Frankfurdi liinil.