Eile hommikul avastasid tehnikud Tallinnas Estonian Airi Boeing 737-500 tüüpi lennukil tiiva kaldtüüri rikke ning tüüri hüdrovõimendi otsustati välja vahetada. "Kuna aga tagavaraosa ei olnud kohe kuskilt võtta, siis korraldati olemasolevad lennud ühe Boeingu ja kahe väiksema Fokkeriga," ütles Estonian Airi infojuht Raimond Made. "Tagavaraosa peaks täna lõuna paiku kohal olema," lisas Made.

Väiksema Fokkeri kasutuselevõtu tõttu jäi eile Kopenhaagenis 27 inimest Tallinnasse suunduva lennuki pealt maha. Made ütles, et vastavalt ettenähtud korrale maksti mahajäänud reisijatele lennujaamas kompensatsiooniks igaühele 150 eurot ehk ligi 2350 krooni, mis tuli Estonian Airilt. Lisaks sellele maksis Estonian Air kinni ka mahajäänute hotellis majutuse ja toitlustuse.

"Kuigi remonti läinud Boeing lendas ka muudel liinidel, nagu Stockholm, Frankfurt, London ja Kiiev, neil liinidel reisijaid maha ei ole jäänud ning seda pole ka ette näha," ütles Made. Tema sõnul on lennufirma suutnud kõik liinid ära teenindada ka nelja asemel kolme lennukiga. "Väikeste hilinemistega," lisas Made.

Made sõnul võivad ka täna õhtul lennureisid hilineda, kui Boeingu remont hiljem valmis saab.

Tavaliselt lendab Estonian Air kahe Boeing 737-500 ja kahe Fokker 50 lennukiga üheksasse sihtkohta. Need on Stockholm, Kopenhaagen, London, Frankfurt, Hamburg, Kiiev, Moskva, Vilnius ja Riia. Koostöös SASiga lendab Estonian Air Amsterdami, Brüsselisse ja Oslosse. Eesti lennufirma turuosa Tallinna lennujaamas on 2001. aasta oktoobri seisuga 51,3 protsenti.