Estonian Air planeerib hakata tegema vahepeatumisega lende

 (36)
Estonian Air planeerib hakata tegema vahepeatumisega lende
Foto: Ilmar Saabas

Koduturu väiksuse tõttu võiks Estonian Air hakata tegema vahepeatuseid Vilniuses või Poolas, et sealt turgudelt reisijaid juurde saada, märkisid ettevõtte tegevjuht Andrus Aljas ja tulevane nõukogu esimees Joakim Helenius tänasel pressikonverentsil.

Helenius ütles, et ettevõtte eesmärk on lennata kasumlikult paljudel liinidel.

"Võib tunduda, et need eesmärgid on vastuolulised - on kas võimalik lennata kasumlikult vähestel liinidel või lennata paljudel liinidel ning kaotada raha," ütles Helenius.

Ettevõtte uut visioon strateegiast seisneb järgnevas - inimene läheb Tallinnas lennukile, mis teeb vahepeatumise näiteks Vilniuses või mõnes Poola linnas ja seejärel lendab edasi. See pikendaks reisi umbes 45 minuti võrra, kuid Tallinnast/Tallinnasse reisijal pole vaja vahepeal lennukist väljuda. Samuti saab sellest strateegiast rääkida Skandinaavia suunal - teel Oslosse näiteks peatus kuskil Rootsis. Selle kontseptsiooniga on võimalik minna ka vene turule.

"Estonian Airil, lennates mis tahes suhtkoht, oleks tark teha sellel teekonnal peatus ehk põrge veel ühel sellisel väikesel turul ehk siis kahest väikesest turust saaks kokku niipalju inimesi, et täita need lennukid Tallinnast nendesse kohtadesse, kus reaalselt on vajadus, et Eestil peaks olema lennuühendus," ütles Aljas.

Estonian Air lendas terve hooaja Tallinn-Vilnius-Amsterdam-Vilnius-Tallinn suunal, kusjuures keskmine lennukite täituvus oli 83 protsenti. Vilniusest Londonisse praeguse seisuga lende ei lähe, mis annaks Estonian Airile hea eelise.

Ükski teine Euroopa lennufirma pole sellist strateegiat varem kasutanud - kõik on kas punktist-punkti lennufirmad (Ryanair) või lennufirmad, mis veavad reisijad sõlmedesse kokku ja siis sealt edasi (Finnair, airBaltic). Estonian Airi strateegiat võib võrrelda Icelandairi omaga - ta võtab reisijad peale, viib Reykjaviki ja sealt kas Euroopasse või Ameerikasse, vahepeatumisega Islandil.

Selle põhjus on see, et ühelgi teisel lennufirmal pole nii väikest koduturgu ja sellist geograafilist asendist - Eesti turg on väike ning ka asend on Euroopa servas. Eestist väiksem turg on vaid Luksemburg.

Estonian Airil ei ole praegu just palju kasumlikke liine - Stockholm, Oslo, Moskva, Brüssel. Sellega nimekiri enam-vähem ka lõpeb.
Täpsem info strateegiast tuleb avalikustamisele järgneva aasta alguses.