Veebruari lõpus või märtsi alguses avaldataval strateegial on kaks eesmärki: luua hea infrastruktuur ning viia ettevõte kasumisse. 2006-2009 teenis Estonian Air kokku 350,7 mln krooni ehk 22,4 mln eurot kahjumit. Esimene osa strateegiast on mõeldud 1-2 aasta peale, mille järel tehakse kindlaks ettevõtte järgmised sammud. Kui ettevõte suudab kahe aasta jooksul tulla plussi, on tulevikustrateegia agressiivne. Kui see aga ei õnnestu, on tulevikustrateegia konservatiivne, kirjutab Äripäev. “Teiste lennufirmade viga seisneb selles, et nad alustavad liiga vara agressiivset poliitikat, mille tõttu nad lähevad pankrotti,” rõhutas Helenius.

Riik on investeerinud Estonian Airi 280 mln krooni ehk 17,9 mln eurot. Täiendavaid investeeringuid ei ole planeeritud, seega peaks Estonian Air teenima kasumit nende vahenditega, mis on ettevõttel praegu olemas. Majandusminister Juhan Parts arvab, et see peaks juhtuma lähema 2-3 aasta jooksul. Kuid siiski võib ette tulla takistusi, mis ei luba Estonian Airil ilma täiendavate kulutusteta uusi liine avada.

Advokaadibüroo Sorainen advokaadi Carri Ginteri sõnul ei tohi riik ELi seaduste kohaselt subsideerida ettevõtteid. “Riik tohib teha investeeringuid ainult eesmärgiga teenida kasumit. Sellises olukorras on tingimata vaja tõestada, et kui riigi asemel oleks erainvestor, siis ta oleks teinud sama investeeringu, sest see on kasulik,” ütles Ginter.

Majandusminister Juhan Parts tõdes, riik suurendas oma osalust Estonian Airis selleks, et teenida kasumit, seega mingist subsiidiumist ei saa juttu olla.