Fokkerite kasuks otsustas lennufirma 1996. aastal seetõttu, et tollal polnud sarnaste lennukitüüpide valik kuigi suur. Ettevõtte erastamisjärgsetel omanikel oli aga kindel soov vabaneda Vene lennukitest, kirjutab Postimees.

Kaks Fokkerit, millest esimese andis Estonian Air liisingufirmale tagasi 2002. aasta lõpus, on seitsme aasta jooksul teenindanud suurt osa lennufirmade liinidest.

Estonian Airi presidendi Erki Urva kinnitusel ei tähenda Fokkeritest loobumine sugugi seda, et Estonian Airis on kätte jõudnud reaktiivlennukite ajastu. “Me ei välista hoopiski mitte võimalust, et tulevikus ei võiks Estonian Airi värvides lennata jälle mõni turbopropellerlennuk,” lausus Urva.

Ühtegi konkreetset lepingut tema kinnitusel veel uue lennumasina ostuks sõlmitud ei ole, kuid lennufirma tegeleb vastava analüüsiga.

Estonian Airi viimase Fokkeri liinilt kadumine ei tähenda siiski, et Eesti taevast seda tüüpi lennukid täielikult kaoksid. Sama lennukit kasutab oma Tallinna-Riia liinil näiteks Air Baltic ning tulevikus on võimalik, et Eestist lahkuv lennumasin hakkab lendama sellel liinil.

Reede õhtul viis minutit enne kella kümmet maandub Fokker viimast korda Tallinna lennuväljal. Nädalavahetuseks jääb ta sinna seisma ning juba esmaspäeval lendab Inglismaale, kus tehakse viimane üleandmise-eelne ülevaatus ning lennuk värvitakse valgeks.