"Estonian Airi areng sõltub paljugi sellest, kuidas omanik ehk riik käitub ja kui palju sekkub firma tegemistesse. Samas ma ei näe põhjust miks ei võiks Estonian Air saavutada mõlemat, nii laia kasutajateringi ja usaldus, kui ka kasumisse jõudmist," kommenteerib Taskila küsimust, et kas lennufirma peaks pigem olema olemas inimeste või kasumi eesmärgil.
Rahvusliku lennufirma arenemine samasse suurusjärku Finnairi ja SASiga ei ole Taskila jutu järgi primaarne eesmärk, kuid ta ei näe ka põhjust, miks seda saavutada ei võiks.
"Loomulikult on iga lennufirma eesmärk saada suurimaks maailmas. Ma hetkel mõtlen nii, et me peame kogu Eesti ning eestlaste head kuvandit läbi lennufirma edasi kandma ning muutuma parimaks Estonian Airiks mis võimalik," sõnas Taskila.
Taskila lisab, et kui riike ei dikteeri kuhu ja kui palju peaks lennufirma lendama võiks arendada rahvuslikku lennufirmat ka kauglende tegevaks ettevõtteks.
"Selge on see, et Eesti kaudu on lennata kiirem ja odavam, kui Helsingist või Stockholmist, kuid selleks, et me võiksime hakata lendama interkontinentaalseid lende peab tegema julgeid otsuseid ja suuri investeeringuid," Sõnas uus juht ning lisas, et selliseks sammuks oleks vaja osta vähemalt kuus suurt lennukit, mille tükihinnad jäävad paari-kolmesaja miljoni euro vahele.
Kas odavlennufirma, ettevedaja või klassikaline lennuettevõte?
Taskila aga lisab, et väga laiapõhjalist lennuskeemi ja maailmavallutust ei ole vaja täita üksi vaid koostöös teiste lennufirmadega.
"Estonian Air on väga turvalise ja hea lendaja kuvandiga, mis maksab tänapäevalennunduses igapool palju. Seda saab müüa," sõnas Taskila.
Palju on räägitud meie lennufirma saatusest ning strateegilisest suunast, et praegusest madalseisust ning imepisikese lennufirma staatusest välja rabeleda. On räägitud nii odavlennufirmaks muutumisest, kui ka ettevedaja staatuse võtmisest. Taskila ei ole nende väidetega nõus.
"Odavlennufirmasid on maailmas juba küll, seal ei ole mõtet punnitama hakata. Samas ettevedajate leib on raske ning sellega seoses tuleb teha palju kompromisse ning alati suuremate lennufirmade kasuks. Minu selge seisukoht on see, et lennufirma peab jääma klassikaliseks ning oma mugavuse ja kvaliteediga esile tungima," sõnas Taskila.
2015. aastaks paarkümmend lennukit Eesti Õhu lipu alla
"Hetke uuringute järgi on Estonian Airi kasu riigi majanduslikku koguprodukti umbes 3 protsenti. Kui ma olin seotud Abu Dhabisse lennuettevõtte loomisega sai selle mõjuks 10 protsenti SKPst. Kasuruumi on veel," sõnas Taskila.