Eile avalikustasid Estonian Airi uued omanikud Balti Cresco ja Maersk Air rahvusliku lennukompanii nõukogu ja juhatuse koosseisu ning teatasid koostööleppe sõlmimisest Finnairiga.

Estonian Airi omanikest koosnevat nõukogu juhib Olev Schults Crescost, selle aseesimees on Maersk Airi president Bjarne Hansen.

Veel kuuluvad Taani lennufirmast nõukogusse Ole Dietz ja varem Inglismaa projekti juhtinud Flemming Knudsen. Eesti riiki esindavad Agate Dalton majandusministeeriumist ja Tõnu Naestema teede- ja sideministeeriumist. Lennufirma president on taanlane Borge Thørnbech, asepresidendid Aarne Tork (tehnika) ja Toomas Leis (turundus). Juhtkonda kuulub endiselt pearaamatupidajana ka Kaja Kirillova.

Hansen ütles, et on uhke olla Estonian Airi uus omanik. Selleks sammuks andis talle enda sõnul julgust edukas osalemine Loksa Laevaremonditehase erastamisel. "Oleme eesmärgiks seadnud teeninduse kõrge kvaliteedi ja lennu turvalisuse ning tahame juba lähiaastail muuta Estonian Airi kasumit tootvaks ettevõtteks," lubas ta.

Maersk Airi filosoofia aluseks on Hanseni sõnul koostöö teiste lennufirmadega ja seda tahetakse Estonian Airi puhulgi rakendada. Tänaseks on juba alla kirjutatud leping Finnairiga, läbirääkimised käivad KLM-ga. Hansen ütles, et Maersk Air võttis Estonian Airi ostes endale vastutuse ka sealsete töötajate ees, keda on kavas koolitada ja piisaval määral motiveerida, et nad annaksid endast parima. Lisaks on kaheksa inimest väljaõpetamisel uute Fokker-tüüpi lennukite juhtimise ja kümmekond salongipersonali tarvis.

Uute omanike saavutuste poolele võib kanda 20 miljoni krooni suuruse võla tasumise Tallinna Lennujaamale ja Vene lennupargi väljavahetamise. Kaks AN-tüüpi lennumasinat on maha müüdud, kolm tupolevi Minskisse müügiks saadetud ja kaks neist tänaseks juba ka müüdud, neli JAK-i samuti müügiks ette valmistatud. Alates 27. oktoobrist koosneb Estonian Airi lennukipark kahest Boeing 737-500-st ja kahest Fokker 50-st. Samal päeval hakkab Eesti lennufirma uuesti ka Kopenhaagenisse lende tegema.

Estonian Airi talvise lennuplaani kohaselt lendavad Boeingud veel Amsterdami, Hamburgi, Kiievisse, Londonisse ja Moskvasse, Fokkerid aga Stockholmi, Helsingisse, Minski ja Vilniusesse.

Rahvusliku lennufirma uued juhid lubasid, et ka edaspidi lendavad siinsed lennukid pääsukese pildiga sabal ja firmasisese struktuuri muutumine ei kajastu vähimalgi määral Estonian Airi atribuutikas.

SIRJE NIITRA