ETK Grupi turuosa toidu- ja esmatarbekaupade jaeturul oli 2011. aastal 20,7% ning spetsialiseerimata kaupluste osas, mis moodustavad toidukaubanduse turust 93,5% ning kus on ülekaalus toidukaubad ja joogid, 22,2%.

Suurima osa grupi käibest moodustas mullu 184,3 miljoni euro suuruse netokäibega kauplusekett Konsum, mis võrreldes 2010. aastaga kasvas13,3 protsenti.

Kaupluseketi A ja O netokäive oli 2011. aastal 86,8 miljonit eurot, suurenedes aastaga 7% ning Maksimarketi keti käive 56,9 miljonit eurot, mis kasvas aastaga 5,5%.

Kauplusekettide osakaal ETK Grupi käibest oli 2011. aastal järgmine: Konsum 47,2%, A ja O 22,2%, Maksimarket 14,6% ja muud kauplused 16%.

2011. aasta detsembris turule toodud Säästukaart Pluss maksekaardi ning uue boonusprogrammi käivitumisega tõusis 2011. aasta detsembris Säästukaardi osakaal ETK kogukäibest 66,7%-le, suurenedes aastaga 8,9 protsendipunkti. Kokku vormistati 2011. aastal ETK Grupi kauplustes ligi 45 000 uut Säästukaarti ning aasta lõpu seisuga oli kehtivaid Säästukaarte üle 347 000.

ETK juhatuse esimehe Kati Kusmini sõnul jäävad möödunud aastat meenutama eelkõige euro kasutuselevõtt ning toidukaupade hinnatõus, mis avaldasid tugevat mõju nii toidukaubandusele kui ka tarbimisele tervikuna.

„Kuigi toidukaupade jaemüügi kasv moodustas eurole üle minnes 2011. aasta jaanuaris 2,4%, jäi tarbimine siiski tagasihoidlikuks, sest inimesed alles harjusid uue rahaga. Kõige enam mõjutas toidukaubanduse tulemust juba 2010. aasta teises pooles alanud ning 2011. aasta kolmanda kvartalini kestnud toidukaupade hinnatõus. Eelmise aasta neljanda kvartali kasvumäärad jäid taas madalamaks. Tarbijate kulutused toidukaupadele oluliselt suureneda ei saanud, sest kuigi toidukaupade hinnatõus pidurdus, kasvasid sel perioodil oluliselt muud igapäevased kodumajapidamistega seotud kulutused. Kokkuvõttes võib öelda, et 2011 oli ühtmoodi keeruline nii jaekaubandusele kui ka tarbijatele,“ rääkis Kusmin.

ETK Gruppi kuulub 19 tarbijateühistut üle kogu Eesti, kokku 360 müügiüksusega.