ETK juhatuse esimehe Kati Kusmini sõnul on aasta alguse müügi kõrge kasvumäära aluseks osaliselt madal võrdlusbaas, teatas ETK.

„Eelmisel aastal toimus üleminek eurole, millest tulenevalt 2011. aasta esimestel kuudel tarbija alles kohanes uue rahaga, hoidis oma kulutusi tagasi ja tarbis ettevaatlikult. Käesoleva aasta esimestel kuudel on aastataguse ajaga võrreldes paranenud ka tarbijate kindlustunne, seda eelkõige tööturgu puudutavate ootuste koha pealt. Toidukaupade hinnatõus on aeglustunud ning tarbimismahud aasta esimestel kuudel samuti kasvanud. See kõik on avaldunud ka ETK Grupi I kvartali müüginumbrites,“ rääkis Kusmin.

Grupi suurimat kasvu näitas 46,4 miljoni eurose netokäibega kauplusekett Konsum, kasvades aastataguse perioodiga võrreldes 17,2 protsenti. Konsumi ketti kuulus käesoleva aasta märtsi lõpu seisuga 71 kauplust, mida on viis kauplust enam, kui aasta tagasi.

A&O keti netokäive oli vaadeldaval perioodil 19,1 miljonit eurot, suurenedes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 4,7 protsenti. A&O kaupluste arv vähenes aastaga kahe kaupluse võrra ning märtsi lõpu seisuga kuulus ketti 160 kauplust.

Maksimarketite esimese kvartali netokäive oli 13,4 miljonit eurot, tõustes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 10,3 protsenti.

Toidu- ja esmatarbekaupade kauplusekettide osakaal ETK Grupi käibest jagunes selle aasta esimeses kvartalis järgmiselt: Konsum 50%, A&O 20%, Maksimarket 15%. Muud kauplused moodustasid ETK Grupi kogukäibest 15%.

2011. aasta detsembris turule toodud Säästukaardi uue boonusprogrammi ning Säästukaart Pluss maksekaardi käivitumisega tõusis 2012. aasta I kvartali lõpuks Säästukaardiga registreeritud ostude osakaal ETK kogukäibest 68%-le, suurenedes aastaga 9,6 protsendipunkti.

Püsikliendiprogrammi raames väljastati käesoleva aasta I kvartalis Säästukaardi omanikele boonuseid summas 663 295 eurot. Käesoleva aasta I kvartali lõpu seisuga on kehtivaid Säästukaarte üle 352 000.