Ettevõtjad tõdevad oma avalduses linnavolikogule ja -valitsusele, et praegune kavatsus piirata alkohoolsete jookide jaemüüki kauplustes alates kl 20 piiraks liialt tarbijate õigusi ning kitsendaks ebaproportsionaalselt kauplejate põhiseadusega tagatud ettevõtlusvabadust.

Põhiseaduse §-st 11 tuleneb nõue, et õiguste ja vabaduste piirangud peavad olema demokraatlikus ühiskonnas vajalikud ega tohi moonutada piiratavate õiguste ja vabaduste olemust. Piirangud ei tohi kahjustada seadusega kaitstud huvi või õigust rohkem, kui see normi legitiimse eesmärgiga on põhjendatav. Kasutatud vahendid peavad olema proportsionaalsed soovitud eesmärgiga.

Organisatsioonide esindajate meelest on küsitav, kas kavandatav piirang ja kauplejate tegevuse takistamine vastab proportsionaalsuse kriteeriumile ja kas sellega saavutatakse tegelik avaliku hüve järgimine.

Teiseks pööravad ettevõtjad tähelepanu alkoholipiirangute majanduslikule mõjule. Koos alkoholiga müüakse enamuses üle kl 20 lahti olevates kauplustes ka muid toidu- ja esmatarbekaupu. Müügipindade ja -lettide eraldamine nii väikestes kui suurtes kauplustes, mis võimaldaks jätkata mitte-alkohoolsete kaupade müüki, nõuab suuri investeeringuid ning on mõningatel juhtudel ettevõtjate sõnul tehniliselt võimatu.

Sellistel puhkudel on ettevõtjal otstarbekam sulgeda kauplus varem, mis aga piiraks seadusekuulekult käituvate tarbijate valikuid, vähendaks töökohti jaekaubanduses, vähendaks turismisektori atraktiivsust, suurendaks varimajanduse osakaalu, piiraks ettevõtlusvabadust ning tõenäoliselt ei too kaasa soovitud mõju alkoholismi vähendamisel.
Lisaks tekitaks Tallinnas kavandatav rangem müügipiirang ebavõrdset konkurentsi Tallinna ja ülejäänud Eesti vahel, seades Tallinna kauplejad põhjendamatult halvemasse konkurentsiolukorda.

Linnavalitsus on ühe peamise põhjusena alkoholimüügi piirangute kehtestamiseks toonud välja alaealiste alkoholitarbimise vähendamise vajaduse. Samas on alkoholi müük alaealisele seadusega juba praegu keelatud. Eelnõuga taotletav kaupluste müügikeeld kl 20 – 8 ei oma ettevõtjate hinnangul mitte vähimatki seost eesmärgiga, millega keeldu põhjendatakse.