Kaardimaksetasud on alanenud viimase viie-kuue aasta jooksul enam kui 30%. "Teenustasuprotsent on küll langenud, kuid kulude tõusu on põhjustanud kasvanud kaardimaksete arv. Oma osa kasvul on ka kütuse müügihinna tõusul, sest kaardimaksete teenustasu sõltub tehingu väärtusest," selgitas Statoil Fuel & Retail Eesti AS finantsjuht Paavo Siimann.

Statoili viimase kolme aasta kaardimaksekulud on kasvanud 20%. Satoil käis teenust pakkuvale pangale välja idee, et teenustasu võiks olla tehingupõhine, sest teenuse omahinnal ei ole otsest seost tehingu väärtusega. "Alternatiiv oleks kehtestada kaardimaksele hinnalagi tehingu kohta,"  märkis Siimann.

Nordea Pank Eesti on seisukohal, et protsendipõhine kaupmehe teenustasu määr on kõige paremini vastavuses panga kulukomponentide struktuuriga. Mis ei tähenda, et tulevikus ei võiks see muutuda.

"Juba täna vastame ettevõtete ootustele, see tähendab, et suuremate kaardimahtudega kaupmeestel on juba madalam teenustasu määr," lausus Nordea Pank Eesti kommunikatsioonijuht Jane-Liina Liiv. Ta lisas, et teenustasu määr sõltubki iga konkreetse kaupmehe tehingute mahust, arvust ning määratakse individuaalselt.