Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) president Marina Kaas loetleb ettevõtjate pretensioone: “Keeldutakse järjest sagedamini maksuvõla ajatamisest; ajatamisgraafikuid tühistatakse pisemagi graafikust kõrvalekaldumise korral; laialt kasutatakse kontode blokeerimise praktikat, mis omakorda süvendab veelgi maksehäire ulatust; käibemaksu tagastamine on seotud kontrolliga, mis võib venima jääda; ettevõtjaid pommitatakse automaatselt genereeritud ähvarduskirjadega.”

EVEA ning maksu- ja tolliameti juhtkonna esindajad arutasid väikeettevõtjate tõstatatud probleeme suhtlemisel maksuhalduriga ning maksu- ja tolliameti ettepanekuid ettevõtjate halduskoormuse vähendamiseks, kirjutab Äripäev.

Maksuamet kinnitas, et ei ole karmistanud ega muutnud maksuvõla ajatamise tingimusi, suhtumine maksukohustuslastesse on olnud ühetaoline. “Kuid muutunud on ameti kiirus ja võimekus võlgade sissenõudmisel,” märkis amet.

EVEAsse on laekunud ka paljude ettevõtjate kriitikat maksuhalduri ebaefektiivse töökorralduse kohta. Näiteks kontrollimisel ei kasutata varem kogutud infot ja blokeeritud arvelt ei saa konto omanik teha maksuhaldurile ülekannet internetipanga kaudu, vaid peab minema isiklikult panga kontorisse.