"Olukord on täiesti jabur," ütles Saaremaal ettevõtjana tegutsev Andro Ots, kes ei mõista, kuidas Hiiumaal on võimalik igati korralik lennugraafik, Saaremaal aga mitte. Hiiumaale lendab lennuk iga päev, kokku 12 korda nädalas, regulaarsed lennud toimuvad nii hommikul kui ka õhtul ja inimesel on oma sõite lihtne planeerida. "Saaremaal kuulutati hange välja 9 lennu peale, kust selline number on võetud," küsis Ots, kelle hinnangul on lennuliiklus aetud nii hulluks, et hullemaks annab minna, kirjutab
.

Ots märkis, et ka Saaremaa ettevõtjate liit on oma pöördumisega kinnitanud, et peaks olema vähemalt 12 lendu. Miks neid kuulda pole võetud, on ettevõtja hinnangul kummaline. "Lennuk peab käima iga päev kindlatel kellaaegadel, see ei saa olla nii, et lendavad suvalisel ajal. Kuressaarde on ehitatud korralik lennujaam, on tehtud suured investeeringud, maandumissüsteemid, kõik asjad on ju olemas," tähendas ta.

Mis puutub Estonian Airi, siis nende puhul on Andro Otsa sõnul naljakas see, et lendama hakati mõne aja eest hoopis Soome väikelinnadesse, näiteks 38 000 elanikuga Kajaani. "Põhimõtteliselt on
Saaremaa nagu vahetatud välja Soome väikelinna vastu," leidis ta.

Kui Ots hiljuti maavalitsusega lennuliikluse teemal ühendust võttis, öeldud talle sealt lihtsalt, et tuleb kannatlik olla. "Mind häirib see, et EA surus ilmselt kuidagi lepingu lõpetamise läbi ja nüüd nädal aega ei lenda üldse keegi - eelmine leping lõpetati, aga praegu uut lepingut ei ole," ei saa ettevõtja hinnangul vastuvõetavaks pidada ka praegust olukorda, kus nädala jooksul lende ei toimugi.

Saare maasekretär Jaan Leivategija (fotol) ütles esmaspäeval Saarte Häälele, et Hiiumaaga sarnase lennugraafiku tegemiseks pole Saare maavalitsusel raha. "Meie soov oli ka, et lennuk lendaks vähemalt 11 korda nädalas ja kõik tööpäevad oleksid kaetud, aga rahaliselt ei vedanud välja," tõdes Leivategija. Saare maasekretär selgitas, et Hiiu maavalitsus tegi lennuhanke mõni aasta tagasi, kui lennundusturu olukord oli sootuks teistsugune ja ka Aviesi juhtkond oli teine.

"Hiidlased said tõesti üliodava pakkumuse, mida lennundusinimesed nii majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis kui ka mujal on hinnanud selgelt alapakkumiseks," rääkis maasekretär. "Aviesil oli tollal hädasti vaja turul kanda kinnitada, sest aasta enne oli ta Kuressaare lennuhanke kaotanud. Asi libises nagu käest ära ja siis nad tegid pakkumise, mille üle nad ei pruugi ise enam nii rõõmsad ollagi." Maasekretär tõi ka välja, et kui Kuressaare ja Tallinna vahel on ühendustee pikkus 190 km, siis Hiiumaa ja Tallinna vaheline ühendustee on 110 km pikk, mis kütusekulus tähendab üsna suurt vahet.

Jaan Leivategija selgitas, et lennuliikluses nädalase pausi kaasa toonud kuu aja pikkune tühimik kahe liinilepingu vahel tekkis seetõttu, et maavalitsusel olid eeldused, et vana lepingu lõppedes on uus vedaja olemas. "Sel hetkel meil oli teadmine, et kui hanke võidab AS Avies, siis on ta võimeline kohe liinile tulema, kui võidab aga Estonian Air, siis ta lendab järgmine päev lihtsalt edasi," selgitas Leivategija. "Mingil hetkel jäid läbirääkimised pisut venima ja nii see paus nüüd lõpuks vahele tuli."
Saare maasekretäri sõnul saab ta aru, et inimestel, kes kasutavad lennukit, on kogu aeg kiire. "Teisest küljest ei tähenda lennuühenduse katkemine ühenduse katkemist Saaremaaga. No ei saa kümme päeva lennukiga lennata, aga see on ju kõik selle nimel, et järgmine lepinguperiood tuleks parem," rääkis Leivategija.

Uue lepingu kohaselt hakkab lennuk lendama kaks korda päevas esmaspäeval, kolmapäeval, neljapäeval ja reedel, üks reis toimub pühapäeva õhtul. Lende ei toimu teisipäeval ja laupäeval.
"Meil on prioriteet see, et reis oleks hommikul ja õhtul, sest ainult ühe reisiga päevas ei pruugi asi toimida," ütles Leivategija, kelle sõnul jäävad lennuki väljumisajad umbes samaks, mis seni.