Ettevõtted turgutavad PBKd reklaamirahaga

 (46)
Päev PBK-ga
Päev PBK-gaFoto: Priit Simson

Kuigi Ukraina konflikt on toonud uue kriitikatormi Kremli propagandat edastava telekanali suhtes ning poliitikud arutlevad venekeelsele vaatajale mõeldud uue kanali loomise üle, suunavad meie ettevõtted PBKsse arvestatava reklaamiraha.

Eesti telereklaami turu käive oli eelmisel aastal TNS Emori andmetel 24,08 miljonit eurot. Kuidas see telekanalite vahel jaguneb, uuringufirma konfidentsiaalsusnõuete tõttu avaldada ei saa.

Küll aga hindavad teised telekanalid ja meediaagentuurid, et Pervõi Baltiskij Kanali (PBK) ja REN TV osa käibes oli 15 protsenti ehk suurusjärgus 3,5 miljonit eurot. PBK osa sellest omakorda 3 miljonit eurot. Seda ei ole sugugi vähe.

Neljapäeva õhtul tutvustasid end venekeelsele vaatajale PBKs näiteks Epiim, Tallegg, SEB Pank, Rakvere lihakombinaat, Elion ja Selver.
Kanali pidevad jälgijad teavad, et oma tooteid ja teenuseid tutvustavad aeg-ajalt kanali vahendusel kõik Eesti suuremad ja laiemale tarbijaskonnale suunatud ettevõtted.

„Kuna meie panga klientidest moodustavad vene keelt kõnelevad inimesed päris suure osa, siis püüame kindlasti oma kliendiga suhelda just seal kanalis, kus ta liigub. PBK on vene keelt kõneleva sihtrühma seas väga populaarne,“ lausus Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask.

„Meil on palju venekeelseid kliente ja oleme ka PBKsse reklaami ostnud,“ kinnitas Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt. „Kust neid kliente ikka mujalt püüda,“ lisas ta.

Emori numbrid tunnistavad, et eelmise aasta keskmisena oli PBK vaatamisaja osakaal kogu telerivaatamise ajast 7,7 protsenti. Seda on näiteks rohkem kui kõigil eestikeelsetel väiksematel kanalitel (Kanal11, TV6, Kanal 12) kokku.
Alternatiivse, sõltumatu kanalina võiks venekeelsele tarbijale suunatud reklaamikanalina kõne alla tulla ka telekanal 3 pluss, kuid vaataja huvi selle kanali vastu on väiksem: vaid 2,15 protsenti telerivaatamise koguajast.

Küsimusele, kas Ukraina konflikt ja justkui sobimatu Kremli propaganda neid kanalist eemale hoidma ei sunni, vastavad ettevõtete esindajad kui ühest suust, et nad on apoliitilised ning lähtuvad oma otsustes pragmaatilisest majandushuvist.

„Me oleme apoliitilised ja teeme oma otsuseid lähtuvalt kliendist, mitte poliitilisest olukorrast. Ostame reklaami nii eesti-kui venekeelsetes kanalites, paberis, online-is, raadios ja ka teles,“ märkis Siilivask.

Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik lausus, et ettevõte ei ole sel aastal PBKs reklaami ostnud, kuid turunduseks kasutatakse kanaleid, mida meediaplaneerijad peavad sihtrühma kõnetamiseks parimaks.