Bryne viitas Eurobaromeetri küsitlusele, mille järgi on vaid 12 protsenti EL-i kodanikest viimase aasta jooksul ostnud kaupu või teenuseid mõnest teisest liikmesriigist. Euroopa Komisjoni üllatas, et inimesed ei ole harjunud mujal oste tegema, kuigi teenuse hinnad liikmesriikides varieeruvad 80 protsendi ulatuses. Bryne sõnul aitaks piireületava kaubanduse areng kaasa kogu majanduse arengule.

Konjunktuuriinstituudi spetsialisti Pille Liivaaugu sõnul on eestlastel praegu Kesk-Euroopast soodne osta näiteks valgehallitusjuustu Brie President, mis on Eestis ligi 40 protsenti kallim kui Poolas või Saksamaal.

Skandinaavlastel ja Kesk-Euroopa elanikel on Eestist mõttekas osta viina jm alkoholi. Ka eestlased toovad Kesk-Euroopas reisides paari kera juustu kõrval kaasa mõned odavad veinid. Tubakatooted on Eestis 2-3 korda odavamad kui mujal Euroopas.

Ka riideid ja jalanõusid on eestlastel targem kas või Soomest või Saksamaalt soetada.

Keskeurooplastele pakub huvi Eesti stiilne ja soodsa hinnaga mööbel, eestlastele aga Skandinaaviast pärit sobiva hinnaga ehitusmaterjalid.

Euro kasutuselevõtt 12 liikmesriigis meelitas piiri taha ostma vaid 15 protsenti euroliidu kodanikest.