Euroopa autoturu kohal mustad pilved

 (5)
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS, CLS, Mercedes, Mercedes-BenzFoto: Siim Lõvi

Euroopa autoturg on paari viimase aastakümne madalaimas seisus ning jätkab langust - 2013. aasta esimene poolaasta uute autode müüginumbrid kukkusid võrreldes eelmise aasta sama ajaga 6,7 protsenti.

Kuigi juunis toimus mõnedes üksikutes riikides kerge elavnemine, nagu näiteks Taanis, Soomes, Poolas, Sloveenias ja isegi sügavas majanduskriisis vaevlevas Kreekas, siis suurematel turgudel langus jätkus. Euroopas Liidu riikides tervikuna müüdi tänavu juunis 5,6 protsendi võrra vähem uusi autosid kui mullu samal ajal, teatas AMTEL.

Euroopa suurematest riikidest on vaid Suurbritannia terve esimese poolaasta näidanud positiivseid müüginumbreid - britid ostsid sel aastal pea 10 protsenti enam uusi autosid kui aasta varem sama ajaga. Kuid näiteks Saksamaal on uute autode müük vähenenud 8,1 protsenti, Itaalias 10,3 protsenti ja Prantsusmaal 11,2 protsenti.

Balti riikides kasvas uute autode müük 2013. aasta esimese kuue kuu jooksul vaid Eestis 15,2 protsendi võrra, samal ajal kui Läti ja Leedu elasid üle vastavalt 6- ja 3,1-protsendilise languse. Siiski tuleb tõdeda, et Leedu juunikuised müüginumbrid ületasid mulluse esimese suvekuu omi 7 protsendiga.

Suurematest autotootjatest tegid I poolaastal läbi suurima languse PSA, GM ja Fiat, vastavalt 13,3, 11 ja 10 protsendiga. Uute autode müük vähenes ka näiteks turuliidril Volkswagen Grupil 3,4 protsenti ning ka mitmetel teistel: Fordil 9,6, Toyotal 8,1 ja Renault'l 4,5 protsenti.

Euroopa tootjatest oli vaid Daimler kerges plussis 2,1 protsendiga.