Komisjon leidis, et Air Balticu restruktureerimisplaan lubab ettevõttel olla pikas perspektiivis jätkusuutlik ja see ei lähe vastuollu ühisturu konkurentsireeglitega.

Air Baltic sattus 2008. aastal majandusraskustesse, mis päädisid suure kahjumi ning negatiivse omakapitaliga 2010. aastal ja 2011. aastal, mistõttu ettevõte sai riiklikku abi.

Euroopa Komisjon alustas lennufirmale antud riigiabi seaduslikkuse uurimist 2012. aasta novembris.

Komisjoni huviorbiidis oli 2011. aasta oktoobris Läti riigi poolt garanteeritud 16 miljoni lati (22,65 miljoni euro) suurune laen, mille intressi sama aasta detsembris oluliselt langetati.
Komisjon leidis, et see laen anti koos lennufirma suurima aktsionäri BASiga proportsionaalselt osalustele. Komisjon uuris samuti Läti riigi ning BASi poolt omandatud lennufirma 2010. aastal välja antud 0-protsendiliste võlakirjade omandamist ning leidis, et ka need olid omandatud vastavalt aktsionäride osalustele ning võrdsetel alustel. Lisaks uuris komisjon mitmeid riigistatud pangalt saadud ülekandeid lennufirmale.
Komisjon jõudis järeldusele, et need meetmed olid rakendatud turutingimustel ning nende puhul ei ole tegemist riigiabiga Euroopa Liidu reeglite mõistes.

Samas leidis Euroopa Komisjon, et kolm Air Balticu päästemeedet t ei olnud antud turutingimustel. Need olid Läti valitsuse teine laen, 2011. ja 2012. aasta detsembris välja makstud kokku ligi 95 miljonit eurot. 2011. aasta detsembris Läti riigi ning BASi kokku lepitud Air Balticu aktsiakapitali suurendamine, milles BAS lõpuks ei osalenud. Ning lisaks 5 miljoni euro mahus kanne lennufirmale vaid 1 lati vastu.

Komisjon leidis, et turumajanduse tingimustes ei oleks erainvestor selliseid samme astunud, mistõttu on tegemist riigiabiga.

Komisjon leidis siiski, et restruktureerimiskava oli usaldusväärne alus lennufirma pikaajalise elujõulisuse juurde naasmiseks, lennufirma kärpis sihtkohti, vähendades sellega riigiabiga tekkivat võimalikku konkurentsieelist ning lisaks panustas ka lennufirma ise restruktureerimiskuludesse mitmete laenude ning uute lennukite liisimistega. Seetõttu on komisjoni hinnangul abi vastavuses reeglitega.