Selle aasta märtsis Euroopa Liidu ja Ameerika Ühendriikide vahel sõlmitud uus “avatud taeva” kokkulepe on katalüsaatoriks Euroopa lennufirmade ühinemisrallis.

Analüütikud jagavad juba firmasid ülevõtjateks ning ülevõetavateks. Esimeste hulka kuuluvad näiteks British Airways ja Virgin Atlantic. Senised üle Atlandi lendudel domineerijad on “avatud taeva” tingimustes suurimad kaotajad ja tahavad nüüd turuosa mõne sobiva ostuga polsterdada. Õli valas kaks nädalat tagasi tulle Ryanair, kes avalikustas soovi hakata pakkuma üliodavaid lende (alates 150 kroonist pilet) üle Atlandi. Samuti on Ryanairi viimastel kuudel seostatud Aer Linguse võimaliku ostmisega.

Venemaa Aeroflot teatas , et teevad ostupakkumise itaallaste Alitalia suhtes, mille kaudu pääseks ligi Euroopa ja tulevikus ka Ameerika lennuturule. Aeroflot konkureerib Alitalia juures Texase päritolu investeerimisfirmaga TPG. Ameeriklased üritavad omakorda lüüa mitu kärbest ühe hoobiga – lisaks Alitaliale on nad juba teinud 54 miljardi krooni suuruse ülevõtmispakkumise Hispaania lennufirmale Iberia.

Finnairi, maailma mastaabis küll väikest tegijat, nähakse suures mängus isegi rohkem ülevõtjate poolel. Samas Estonian Airi omanikku SAS-i pigem ülevõetavate hulgas. SAS-i üks omanikest Rootsi riik on tegelikult ka teatanud soovist vähendada oma osalust riigifirmades .