„Me ei saa tegutseda lennundusfirmadest erinevalt,“ toonitas Euroopa lennunduskontserni Airbus SE juht Guillaume Faury intervjuus Deutsche Wellele. Ta märkis, et paljud juba valmis lennukid ootavad, sest lennufirmad ei võta neid kriisi tõttu vastu.

Faury kinnitas, et tehas koostab jätkuvalt kõiki mudeleid, kuid seda oluliselt aeglasemas tempos. Kõige populaarsema A320 seeria lennukeid plaanitakse toota kuus mitte üle 40. Faury hinnangul ei ole mõtet olukorra stabiliseerumisest enne 2021. aasta lõpu rääkida.

Faury ei öelnud, kui palju töötajaid täpselt koondatakse, see selgub tema sõnul juuli lõpuks.

Kahjum pea pool miljardit
Pandeemia tõttu kaotas Airbus esimeses kartakus 481 miljoni eurot.

Kahjumisse jäädi ka kogu eelmise aasta kokkuvõttes, kuid selle põhjuseks olid korruptsiooniskandaaliga seotud suured kulud.

Airbus sõlmis Prantsusmaa, Suurbritannia ja USA võimudega kokkuleppe ning nohusus maksma rekordilise, 3,6 miljardi euro suuruse trahvi. Suure osa sellest summast ehk 2,1 miljardit eurot sai Prantsusmaa, 984 miljonit eurot läks Suurbritanniale ning 535 miljonit eurot sai USA.