Diisli miinimummaksumäär tõuseks praeguselt 302 eurolt (4723 krooni) 1000 liitri kohta 359 eurole (5615 krooni). Arutlusel on, kas see juhtuks aastaks 2012 või 2015, vahendab parlamendi pressi- ja infoosakond.

Eestis on bensiini aktsiis 5620 krooni 1000 liitrilt, millele lisandub käibemaks 18%. Diislikütuse aktsiis on 5165 krooni 1000 liitrilt, millele lisandub samuti 18% suurune käibemaks.

Diislikütuse aktsiisi alammäära suurenemine tähendab diislikütuse hinnatõusu 45,5 sendi võrra liitri kohta, koos käibemaksuga 53,7 sendi võrra.

Majanduskomisjonis nõuandemenetluse raames vastu võetud raportis leiavad Euroopa Komisjoni liikmed, et diislikütuse miinimummaksumäära tuleks suurendada nii, et see oleks võrdne pliivaba bensiini miinimummaksumääraga. Diislikütusel ning bensiinil sarnased keskkonnamõjud ning seetõttu on erinevad miinimummäärad põhjendamatud.

Parlamendisaadikud on Olle SCHMIDTi raportis teinud ettepaneku, et aktsiiside tõstmist tuleks piirata kõrge aktsiisimääraga riikides.

Liikmesriikide maksustamistasemete erinevused põhjustavad veoturul kütuseturismi ja moonutavad konkurentsi, mistõttu kahjustub keskkond, kuna tehakse ümbersõite selleks, et tankida liikmesriigis, kus kütus on odavaim.

Euroopa Komisjon soovib suurendada ka bensiini miinimummaksumäära 380 euroni (5943 krooni) 1000 liitrilt aastaks 2014, kuid parlamendisaadikud on selle vastu.

Pikemalt saab lugeda siit.