Oma kaubamärgi odavkaupade poolest tuntud Aldi plaanib kulutada viie aasta jooksul USA turu vallutamiseks 3,4 miljardit dollarit, mille käigus avatakse 900 supermarketit. Lidl valmistub sel nädalal avama USAs oma esimesi poode. Tuleva aasta suveks peaks neid USAs olema juba kuni sada.

Saksa gigantide pealetung võib panna surve alla USA ettevõtteid Wal—Mart Storesi ja Krogerit sundides neid hindu alandama. Uus konkurents madalama marginaaliga äris saabub ajal, kui juba 17 kuud on USAs toiduainete hinnad languses, mis on enam kui 60 aasta pikim toidukaupade hinnalanguse periood.

Lidl avab neljapäeval kolmes osariigis üheksa poodi. Analüütikute hinnagul võib viie aasta pärast olla ettevõttel USAs 600 poodi. Aldi plaanib omada 2022. aastaks USAs 2500 poodi, millega oleks tegemist USAs poodide arvult kolmanda supermarketite poeketiga.

Aldi asutati enam kui sada aastat tagasi väikepoena Anna Albrechti poolt Saksamaal Essenis. Tema pojad Karl ja Theo võtsid poe üle 1948. aastal ja hakkasid kiiresti äri laiendama. 1962. aastal muudeti poe nimi Aldiks, mis tuleb lühendamina sõnadest Albrecht Discount. Samal ajal jagasid vennad vaidluse tõttu äri kaheks - Aldi Süd ja Aldi Nordiks. Vaidluse põhjustas otsus, kas hakata poodides müüma sigarette või mitte. USAs laienemise võttis ette Aldi Süd.

Lidli saabumine sel nädalal ei mõjuta Aldi USA plaane, ütles Aldi pressiesindaja Liz Ruggles.

Kui Lidl tegutseb juba Balti riikides Leedus ja ostab Eestis kokku poodideks sobivaid maatükke, siis Aldi Balti huvist ei ole midagi kuulda.