Falcki juristid on üle päeva parkimisjänestega kohtus

 (27)
Falcki juristid on üle päeva parkimisjänestega kohtus
Raigo Pajula

Viivistasu ehk parkimistrahv määratakse 3000–4000 inimesele kuus Valesti parkinud välismaalastele ei saa sanktsioone rakendada
Möödunud aasta kevadel Tallinnas parkimist korraldama hakanud Falck Eesti juristidel on parkimise eest tasumata jätnud autokasutajatega kuus keskmiselt 15 kohtuvaidlust.

Kuigi parkimise viivistasu vaidlustab vaid 3-4 inimest 1000-st, ei ole parkimise eest tasumine firma andmetel viimase aastaga eriti paranenud.

Parkimise eest tasumata jätmise eest kohaldab Falck Eesti viivistasu 480 krooni, mida rahvasuus endiselt parkimistrahviks kutsutakse. Viivistasu maksmise otsus tehakse umbes 3000-4000 autokasutajale kuus.

“Vaidlustajate hulgas on palju neid, kes väidavad, et pole midagi valesti teinud,” ütles Falck Eesti avalike suhete direktor Indrek Lindsalu. “Väike osa hakkab aga juba põhiseadusest pihta ning püüab asjale uut juriidilist tõlgendust anda. Mõni ütleb, et pole autoga antud kohas kunagi parkinud.”

Arvestades, et kõikide muude teemadega, v.a parkimine, käis Falck Eesti möödunud aastal kohtus kokku vaid kaks korda, siis on parkimisteenuse lisandumine kohtuasjade arvu hüppeliselt tõstnud. “Parkimisasjades on meie võiduprotsent kohtus põhimõtteliselt sajale väga lähedal, vaid mõnel juhul oleme teinud ettepaneku mõni otsus tühistada,” ütles Lindsalu.

Turvafirma on kohtus vastamisi peamiselt liisingufirmade ja õigusbüroodega, kuid ka eraisikutega. Kui varem kippus liisitud autode parkimisnõuete eiramise trahv esimesena liisingufirmasse jõudma, siis nüüd jõuab see enamjaolt otse auto kasutaja kätte.

“Kohtusse pöördumine väikestes asjades on inimestele nii mugavaks tehtud, kuna riigilõiv on väike,” ütles Lindsalu. “Piisab sellest, kui on natuke nahaalsust ning kiuslikku iseloomu.”

Välismaalastele ei saa sanktsioone parkimise eest rakendada. “Parkimisreegleid eiranud Läti ja Leedu üliõpilaste suhtes ei saa sanktsioone rakendada,” ütles Falck Eesti avalike teenuste divisjoni juhataja Kristjan Konks.

Tallinna linnavalitsus plaanib pealinna tasulist parkimisala laiendada, et veelgi piirata autode hulka kesklinnas. Lindsalu sõnul ilmneb igasuguste muudatuste mõju parkimiskorralduses teatava ajanihkega. “Seadusandlik segadus likvideeriti möödunud aasta alguses, kuid alles sügisel hakkasid paadunud parkimisnõuete eirajad tajuma, et tasu maksmisest kõrvale hoidmine pole nii lihtne.”

Mullu oli Tallinna parkimiskäive üle 21 miljoni krooni, mis on varasema aasta omast ligi neli miljonit krooni vähem just “tänu” umbes pooleaastasele õiguslikule vaakumile. Möödunud aastal määrati ligi 25 000 parkimise viivistasu 12 miljoni krooni eest, millest on tasutud umbes pool. Ülejäänutega teevad tööd kohtutäiturid.

Linna eelarves on selleks aastaks prognoositud ligi 26 miljonit krooni parkimistasu. Tasulise parkimisala

laienedes kasvavad aga nii parkimistasu laekumine kui ka viivistasude määramine.

Falck Eesti korraldab parkimist ka Tartus, Pärnus ja Viljandis. Tallinnas on liikvel kaheksa parkimiskontrolöri.