Rahvusvaheline autoajakirjanikest koosnev zhürii nimetas eelmisel nädalal "Aasta Auto 1996" tiitli omanikuks Fiati uue mudeli Bravo/Brava.

Kaksikuteks kutsutavad 3-ukseline Bravo ja 5-ukseline Brava vahetavad välja seni tootmises oleva Fiat Tipo.

Fiat sai parima auto auhinna ka eelmisel aastal väikeauto Fiat Punto eest.

Kolme uksega Bravo ja viie uksega Brava kogusid 27 protsenti 56-liikmelise zhürii häältest, mis koosneb 21 Euroopa riigi kogenud autoajakirjanikest.

Fiat tutvustas Bravo/Bravat esmakordselt avalikkusele tänavusel Frankfurdi autonäitusel.

Fiati kaksikmudelid esindavad nn väikest pereautot, mille turunishsh on aga teatavasti üsna konkurentsitihe. Fiati uuel mudelil tuleb hakata turul võistlema selliste mudelitega nagu Volkswagen Golf, Opel Astra, Peugeot 306 jne.

Kaksikud Bravo ja Brava erinevad üksteisest eelkõige uste arvu poolest, kuid esindavad mõlemad nn luukpära kontseptsiooni. Viieukselise Brava tagaosa on Bravo omast aga veidi rohkem kaldu.

Tipot asendama hakkaval kaksikul on laiust 174 sentimeetrit. Neist väikseima Bravo pikkuseks on 402 cm, millest viieukseline Brava on 16 cm pikem.

Disainilt erinevad kaksikud oma eelkäijast tundmatuseni. Sisuliselt ongi tegemist täiesti uute mudelitega. Fiatile vahepeal omaseks saanud nurgeline disain on asendatud 90. aastatele tüüpilise voolujoonelise kujuga.

Viimastel aastatel on mitmed autotootjad lähtunud oma uute mudelite loomisel konservatiivsusest, Bravo/Brava puhul seda aga küll täheldada ei saa. Kasutust on leidnud mitu huvitavat disainielementi. Näiteks üsna uudsena tunduvad Brava tagatuled, mis meenutavad põigiti asetsevat Fiati logo.

Esmasel vaatlusel on Braval sarnaseid jooni Citro=89n Xantia ja Peugeot 406-ga. Bravo meenutab aga mõneti Peugeot 306.

Bravo/Brava on saanud kapoti alla ka täiesti uued jõuallikad. Mootorite valik algab 12-ventiilisest 1,4-liitrisest (80 hj) bensiinimootorist kuni 20-ventiilise 2,0-liitrise (147 hj) bensiinimootorini välja. Sinna vahemikku jäävad 16-ventiilised 1,6- ja 1,8-liitrised jõuallikad. Lisaks pakutakse veel 1,9-liitrist (65 hj) diiselmootorit. 2,0-liitrine mootor on saadaval vaid Bravol.

Kütusepaagi maht on sõltuvalt mootori mahust kas 50 või 60 liitrit.

Bravo/Brava mudelivalik koosneb 24 modifikatsioonist, ainuüksi varustustasemeid on neil kahepeale kokku kuus.

Uue mudeli väljatöötamine läks Fiatil maksma 1500 miljardit Itaalia liiri. Aastas loodab Fiat müüa kokku 350 000 kaksikut.

Eesti avalikkusele tutvustatakse Bravot ja Bravat arvatavasti 1996. aasta märtsis toimuval Motorexi autonäitusel.

RAIVO MURDE

Fiat Bravo 1,8 GT

Mootor 1747 cm3, 12V

Võimsus 113 hj

Maksimaalkiirus 193 km/h

Kiirendus 0-100 km/h 10 s

Kütusekulu:

90 km/h 5,8 l

120 km/h 7,6 l

linnas 9,8 l

Pikkus 4,02 m

Laius 1,75 m

Kõrgus 1,42 m

Tühimass 1100 kg