Nii näiteks kasvatas mobiilsete maksete tagaja Fortumo oma mahtu 50 protsenti, Java produktiivsuse parandaja Zeroturnaround käive kasvas 40 protsenti, andmete integreerimise tagaja Guardtime aga kahekordistas oma käivet. Nende äride seas peaks olema ka praegu Eesti üks tuntumaid idufirmasid Transferwise, kuid kuna nad keeldusid ägedakonkurentsi tõttu finantsnäitajaid avaldamast, siis nad ei pääsenud meie reitingusse. Teine suur internetiäri segment on internetikauplused. Need on aasta jooksul kasvanud keskmiselt 30 protsenti.

Näib, et kõige raskem on riideid müüvatel internetikauplustel, mis on kataloogidelt internetti üle läinud (halens.ee, otto.ee, bonprix.ee). Neil tuleb konkureerida ülemaailmsete kaubamärkidega, mis suudavad tagada laiema kaubavaliku. Kõige kiiremini kasvavad elektrikaupade ja nišikaupade internetipoed ning kui kellelgi on mulje, et internetipoed töötavad kahjumiga, siis on see vale: need poed on kasumis. Nii näiteks kasvatas ON24, Eesti suurim mööblikauplus internetis ja võimalik, et ka Soome esikolmikusse kuuluv pood, oma käivet peaaegu 40 protsenti, jõudes rohkem kui 7 miljoni euroni ja teenides 365 000 eurot. On huvitav, et üks kahest suurimast elektrikaupade internetipoest on Läti ettevõte.

Kuigi ka Eestis saab takso kutsuda kodumaise rakendusega Taxify ja koha, kus lõunatada, leida läbi rakenduse Like a local, näib siiski, et eestlased internetis ostmisest ei vaimustu. Siiski on see väga atraktiivne äri: keskmiselt kulutab üks Eesti e-ostja aastas 455 eurot. See on küll üle poole vähem Euroopa keskmisest (Soomes on see arv umbes 2000 eurot) ja see näitab üksnes, et eestlaste kulutused internetis kasvavad aja jooksul.

Kui vaadata Euroopat tervikuna, siis on ekaubandusturg rohkem kui 300 miljardit eurot väärt ja internetimajandus moodustab kogu SKP-st 3,5 protsenti. Peab ütlema, et Balti riigid jäävad märkimisväärselt maha ülejäänud Euroopast. Eesti e-kaubandus moodustab SKP-st ainult 0,59 protsenti. Üllataval moel on see Balti riikide madalaim näitaja. Läti e-kaubandus moodustab SKP-st 0,67 protsenti, Leedus on see näitaja 0,92 protsenti.

Eesti nimetab end e-riigiks ja on selge, et uue ja innovatiivse internetiäri sündimine Eestis on kaugel ees teistest Balti riikidest. Alles hiljuti tunnustas Ameerika Forbes Eesti presidenti Toomas Hendrik Ilvest kui üht maailma 20-st küberkuritegevuse eksperdist. Skype’i pole mõtet mainidagi, Eestis on veel terve hulk edukaid internetiärisid, mis küll meie reitingusse ei kuulu, kuid kõik annab tunnistust sellest, et lähemate aastate jooksul kasvab nende käive piirini, mis on vajalik meie reitingusse pääsemiseks – 1,4 miljonit eurot.

Nende hulgas on ajaarvestamissüsteem Toggl, platvorm GrabCad, kus saab hallata CAD-faile, samuti Pipedrive, mis juhib müügiprotsessi. Kõigil neil projektidel on käive juba üle 800 000 euro, sealjuures on need maailmataseme tegijad. Lugege Eesti suurimatest internetiäridest ja tutvuge nendega. Need on edukad mängude väljatöötajad, mobiilsideettevõtted ja teabeportaalid. Siit võite leida ka idee oma internetiäri jaoks.

Eesti internetimajanduse suurimad tegijad aina kasvatavad tempot.

1. Fortumo
fortumo.ee

VALDKOND: internetimobiilimaksete platvorm
ALUSTAS INTERNETIS TEGEVUST: 2007
MÜÜGITULU: 19 139 064 eurot
AASTANE MÜÜGIKASV: 51%
KASUM: 798 268 eurot
OMANIKUD JA ASUTAJAD: FORTUMO HOLDINGS (Ameerika Ühendriigid), asutajad Rain Rannu, Veljo Otsason ja Martin Koppel
TULU: SALE, FIN

Rahvusvaheline mobiilmaksete tagaja Fortumo on aasta jooksul suurendanud oma käivet rohkem kui 50 protsenti, mis annab talle võimaluse säilitada esikoht Forbesi edetabeli suurimate internetiäride hulgas.

2.Ekspress Grupp
delfi.ee, delfi.lt; delfi.lv; delfi.ua, ekspress.ee, maaleht.ee, epl.ee, arileht.ee, ohtuleht.ee, ej.ee, ekspressauto.ee jne.

VALDKOND: meedia, uudisteportaalid, kuulutused
ALUSTAS INTERNETIS TEGEVUST: 1999
MÜÜGITULU: 11 455 000 eurot
AASTANE MÜÜGIKASV: 10%
KASUM: 1 703 000 (EBITDA) eurot
OMANIKUD JA ASUTAJAD: 80,5% Hans Luik, 19,5% ING LUXEMBOURG S.A. AIF ACCOUNT (Luksemburg)
TULU: AD, AGENT, GAME

Hans H Luigele kuuluva meediaäri käive oli mullu 58 miljonit eurot, mis on 2 protsenti vähem kui mullu. Vaatamata sellele on grupi internetiäri aasta jooksul kasvanud 10 protsenti.

3.Cherry Media
cherry.ee, cherry.lv, cherry.lt

VALDKOND: sooduskupongide müük
ALUSTAS INTERNETIS TEGEVUST: 2002
MÜÜGITULU: 10 200 000 eurot
AASTANE MÜÜGIKASV: 16%
KASUM: –173 000 eurot
OMANIKUD JA ASUTAJAD: 8,8% MTVP OÜ (100% Allan Martinson), 10,9% OÜ ALADJA MEDIA MANAGEMENT (100% Georgy Shabad), 19,5% SLEVOMAT.CZ S.R.O. (Tšehhi Vabariik), 11,6% ROASTED CONSULTING OÜ (Andres Susi) ja 14 aktsionäri.
TULU: AD, AGENT

4.ON24
on24.ee, on24.fi
VALDKOND: mööbli müük
ALUSTAS INTERNETIS TEGEVUST: 1999
MÜÜGITULU: 7 693 620 eurot
AASTANE MÜÜGIKASV: 37%
KASUM: 363 886 eurot
OMANIKUD JA ASUTAJAD: 68% Arno Kütt, 32% Bagira OÜ (100% Peep Kuld)
TULU: AGENT

Praegu toimub kolmandik ärist Soomes. On24 erineb teistest internetikauplustest selle poolest, et nad ei hoia kaupa enda juures. Kõik tellimused saadetakse otse tootjalt ostjale. Nad teevad koostööd 200 mööblitootja ja -edasimüüjaga

5.Hansapost
hansapost.ee

VALDKOND: mitmesuguste kaupade müük
ALUSTAS INTERNETIS TEGEVUST: 1997
MÜÜGITULU: 7 467 000eurot
AASTANE MÜÜGIKASV: 36%
KASUM: 248 000eurot
OMANIKUD JA ASUTAJAD: 50% Taavi Rajur, 50% Urmas Türk
TULU: AGENT

Materjal kuulub Forbes Eestile, www.forbes.ee
Materjali originaalversiooni on võimalik lugeda FORBES Eesti augustikuu numbris.