Eelmisel nädalal levis uudis, et Venemaa peaminister Viktor Tshernomõrdin tegi proovisõidu Chevrolet Blazeriga ning andis seejärel allkirja General Motors Corp-ga ühisettevõtte asutamise lepingule. Samal päeval teatas Valgevene valitsuse pressitalitus, et Ford Motorsil on plaanis Minski lähistel alustada Ford Escorti ja Ford Transiti väikebusside tootmist.

"Väga hea auto," ütles Tshernomõrdin pärast auringi Moskva Valge Maja sissekäigu ees. Lepingule andsid allkirja Venemaa masinaehituskomitee esimees Anatoli Ogurtsov ja General Motorsi asepresident Richard Nerod. Tseremoonial osalesid General Motorsi asepresident Louis Hughes ja Tatarstani president Mintimer Shaimijev.

Tegemist on esimese Venemaa ja Lääne autotootmise ühisettevõttega pärast Nõukogude Liidu kokkuvarisemist. "See on ulatusliku protsessi algus," ütles Tshernomõrdin. "Me oleme suurim kompanii maailmas ja seega on igati kohane, et teeme investeeringu maailma suurimasse riiki," ütles Hughes. General Motors teatas, et dzhiipide tootmine 1400 kilomeetrit Moskvast ida pool asuvas Jelabugas (Tatarstan) seni veel pooleli olevas tehases peaks algama 1997. aastal. Toomisvõimsuseks on aastas plaanitud 50 000 sõidukit. Blazer hakkab maksma umbes 24 000 dollarit.

Tshernomõrdin märkis rahuldustundega, et komplekteeritavatest detailidest 60-66 protsenti hakatakse tootma Venemaal, ning avaldas lootust, et nõudlus Venemaal toodetud Ameerika dzhiipide järele on välismaal suur. GM teatas, et investeeringud sellesse projekti on 250 miljonit dollarit. Ameerika kompaniile kuulub 25 protsent kompanii aktsiatest ning ülejäänud 75 protsenti jagunevad Venemaa valitsuse, Tatarstani ja Jelabuga autotehase vahel. ühisettevõte loob Venemaal juurde 8000 töökohta, sealhulgas umbes sajas tehases, mis hakkavad Blazerile osi tootma. Esialgu kasutatakse Jelabugas imporditud osi.

Interfax-Baltic News Service