2016 juunis soetatud ujuvdokk alustas 5. augustil oma teekonda Klaipedasse, kus ta paigaldatakse BLRT Grupile kuuluvasse Western Shipyardi laevatehasesse.

11 000 tonni kaaluv ujuvdokk veeti augusti algul 110 000-tonnise kandevõimega hiiglasliku üliraskete veoste, nagu näiteks avamere nafta- ja gaasipuurplatvormide, transportimiseks mõeldud aluse Dockwise Vanguard pardale. Ülimalt keeruline laadimisoperatsioon kestis BLRT Grupi spetsialistide ja Dockwise esindajate pilgu all 11 tundi. Pärast 3825 miili pikkust rännakut jõuab dokk augusti lõpus Klaipedasse.

BLRT Grupp ostis 235 meetrit pika ja 53 meetrit laia ujuvdoki Montenegros resideeruvalt Adriatic Shipyard Bijela laevatehaselt. „Uus dokk saab olema suurim Baltimaades. Ta avab laevaomanikele ja laevatehasele uued võimalused Panamax-suuruses laevade remontimiseks ja moderniseerimiseks,“ lausus Western Shipyardi peadirektor Arnoldas Šileika.

Dockwise Vanguard on igas mõttes eriline alus. Laeva hermeetiliselt suletud tekk võib vajuda kuni 16 meetri sügavusele, et laadungit peale võtta. Ühel hetkel kaaluti tõsiselt isegi varianti temaga transportida põhjaläinud Costa Concordiat.