Kõik sai alguse 2011. aastal, kui esimeseks nende hallatavaks majutusasutuseks sai Laulasmaa Spa. Meeskond lisas peagi portfelli veel majutusasutusi. Üheks oluliseks sai näiteks Hestia Hotel Europa, kohe tuli otsa ka Hestia Hotel Seaport. Hestia nime hakkasid need kandma siiski 2015. aastast, kui saadi aru, et vaja on luua eraldi bränd.

„Me ei pea kuskilt välismaalt käske ja suuniseid ootama. Bränd on meie enda käes ja kõik käib meie taktikepi all," ütleb Mailend. Istume ja räägime nende tuliuue hotelli restoranis nimega „Aus".

Hotell Kentmanni

Miks on Kentmanni tänaval asuv uus hotell neile eriline? Sest see on esimene, mida nad ise täielikult kujundada said. Kui teised hotellid on olnud juba olemas, vaja oli vaid neid veidi kaasajastada, siis Kentmanni hotellis said nad algusest peale kõik ise teha.

Hestia hotell Kentmanni tänaval

„Hoone muidugi seadis meile piirid. See on ehitatud 1970. aastal ja arhitektki on veel elus (92-aastane Heili Volberg-Raig). Paras väljakutse oli siia hotelli sobitada, et see läheks kokku ka meie põhimõtetega - peab olema hästi vaikne ja heade tehniliste lahendustega," selgitab Mailend. Keldris oli neile suureks väljakutseks spa tegemine. Nad imestavad siiani, kuidas neil see õnnestus.

Hotell Kentmanni
Hotell Kentmanni

Hotellis on 92 tuba, spa ja restoran Aus. Toidukoha nimi ja kontseptsioon viitab Kentmanni tänava kohtumajale, mille asemele hotell rajati. Menüüst võib leida näiteks paragrahvi sümboleid: „Me ei tahtnud siiski kohtu temaatikale viitamisega liiale minna, samas kogu hotelli sisekujunduses leidub peeneid viiteid selle ajaloole," selgitab tegevjuht. Üks oluline nõue hoone renoveerimisel oli, et säiliks fuajees asuv betoonist keerdtrepp. Trepp saigi mõned kaasaegsed täiendused, kuid üldiselt säilitati selle väärikas kuju.
Hotell Kentmanni

Mailend ütleb, et hotelliäri on suhteliselt konservatiivne, sest inimesed on teatud aspektidega lihtsalt harjunud. Soe tuba, voodi ja hommikusöök on sellised, milleta hotellis ei saa. Just viimasega plaanib Kentmanni hotell erineda. „Ütleme välja, et soovime pakkuda linna parimat hommikusööki. Meil on olnud mitu testööd siin ja tagasiside on olnud väga hea. Kõigile on siin midagi - nii veganitele, taimetoitlastele kui ka klassikalise inglise hommikusöögi armastajatele," kirjeldab ta.

Muide, testöödel käisid ka mõned endised kohtu töötajad, kellele see oli olnud uskumatu kogemus. Nii mõnigi soovis ööbida oma endises kabinetis. „Ma ei teagi, kui paljud hotellid testöid korraldavad," ütles Mailend. Neile andis see aga suurepärast tagasisidet selle kohta, mida veel enne ametlikku avamist kõpitsema peaks.

Ehitusbuum lükkas avamist edasi

Algselt soovisid nad hotelli avada enne kuuma suveperioodi, maikuus. Peagi aga selgus, et selleks ei jõuta valmis. Projekteerimine ja ehitushanked venisid. Esimene seetõttu, et mitmeid arhitektide välja käidud ideid ei saanud reaalsuses ellu viia. Lisaks tekitas ehitusbuum olukorra, et hankel osales vähe pakkujaid. „Tavalised mured," kommenteerib Mailend.

Spa rajamine oli väljakutse, kuid Mailendi sõnul soovisid nad kindlasti teistest kesklinna väiksematest hotellidest sellega eristuda. Spa on mõeldud esialgu vaid hotelli külastajaile.

Hotell Kentmanni

Ruumi on veelgi

Hestia Hotel Groupi tegevjuht ei näe, et Tallinn oleks veel hotellidest liiga pungil. Majutusteenuse nõudlus kasvab. Samas ei ole tema sõnul hotellitubasid liiga palju lisandunud, pigem on toimunud renoveerimised ja rajatud lisatube.

„Ka meie uus hotell oma 92 toaga annab väga vähe juurde. Jah, suured ketid, kel juba kontseptsioonis on paigas 200-400 tuba, need on olulised lisandujad. Turul ruumi on. Ega meil ju palju rahvusvahelisi kette veel ei ole, aga planeeritakse," ütles Mailend. Üldiselt on ta arvamusel, et uued tegijad on teretulnud, sest erinevaid tooteid on turule vaja. Ka Airbnb kortereid.

Vaatame aga otsa ka lähinaabritele. Riias on suured ketid Mailendi sõnul aina tugevamalt sees, Helsingis on aga möll eriti suur - viimaste aastatega on lisandunud tuhandeid tube. „Täituvus on väga hea ja hinnad on uskumatud. Ma ei ütle, et Tallinnas läheb täpselt samamoodi, aga tendents sinnapoole on."

Küsimuse peale, et mida siis Eestis hinnad teevad, ütles Mailend, et üks tuba võib samas hotellis maksta kord 80, siis jälle 300 eurot öö eest. See sõltub nõudlusest.

Hotell Kentmanni
Hotell Kentmanni

Hestia nälg kasvas

Kentmanni hotell andis Hestia Hotel Groupile kogemuse ja ambitsiooni teha veel midagi sarnast, ise. Nad said endises kohtumajas kasutada oma sisekujundusideid, materjale ja luua tervikliku lahenduse. Nad soovivad teha sarnaseid projekte veel, terves Baltikumis.

„Kui me aasta tagasi Kentmanni tegema asusime, siis oli meil Lätis üks hotell, nüüd on kaks. Leedut me ka ei välista. Mõni ütleb, et oleme ehk liiga tagasihoidlikud, kui vaid Baltikumist mõtleme, aga meie jaoks on need suured sammud," ütleb Mailend.

Leedus on väikeseid hotelle palju, neid, mis opereerivad üksi. Nende jätkusuutlikkus on suurte kettide tulekuga kahtluse alla sattunud. Neil on vaja suurt venda, kes annaks kliendibaasi, teadmised ja toetaks finantsiliselt. Siin näeb Hestia Hotel Group oma šanssi. „Seal turul on investeeringutest selgelt vajaka. Eriti, mis puudutab vanemaid tooteid. Paljud inimesed teevad Euroopa tuure, näiteks grupid Saksamaalt. Käivad nii Eestis, Lätis kui ka Leedus. Ideaalne oleks need tuurid ühendada ühe Hestia mütsi alla."

Uksed avab Kentmanni hotell vahetult enne aastavahetust. Jaanuar on teadagi turul väga vaikne aeg. Madalperioodil avamises näeb Mailend aga palju plusse ning edaspidigi võivad nad seda strateegiat kasutama hakata. „Siis saad erinevad vead teada. Neid on alati. Küll vee, küll kanalisatsiooniga. Kõrghooajal on raske vigu parandada. Iga päev on siis üks suur väljakutse."

Kui Tallinna keskmine hotelli täituvus on 70%, siis Kentmanniga loodetakse 2020. aastal jõuda 67 protsendini.

„See aasta on meie hotellidele olnud suurepärane. Aasta algus oli veidi aeglane. Kui 2017. aastal oli Eesti Euroopa Liidu eesistumine, ütlesin, et nii head aastat enam tulla ei saa. Pean oma sõnu sööma," ütleb Mailend nüüd.

Hotell Kentmanni

Ossinovski eksperiment ei mõjutanud

Kaisa Mailendit paneb imestama, et turul räägitakse nii palju alkoholiaktsiisi järsu tõusu mõjudest majutusasutustele. Nemad soomlaste kadumist ei märganud. „Eks meedia võimendas seda ka üle. Mina seda ei kinnita, ei ole andmeid, et teatud grupp jäi tulemata," ütleb Mailend ja lisab, et väga suur hulk nö alkoturiste ei sattunudki majutusasutustesse. Nad tulid, ostsid ja lahkusid samal päeval.

Ta toob aga välja ka muud põhjused, miks soomlased hakkasid eestlaste peale veidi viltu vaatama. Sealne meedia kirjutas palju siinsetest kõrgetest hindadest teeninduses ja poodides. Lisaks halvast teenindusest ja keeleoskusest. „Soomlastele on see väga oluline. Ka mulle meeldib, kui keegi välismaal ütleb kas või ainult „tere tulemast". Soomlased mõtlesid, et neid ei taheta enam. Meil on aga soomlaste osakaal hoopis veidi kasvanud, nad on meile väga olulised."

Kaks murekohta

Kui Hestia Hotel Groupil on käsil head ajad, siis veidi on üldises meepotis ka tõrvatilkasid. Mailend sooviks, et riigis aetaks korda segadus seoses Airbnb ja maksudega. Seda üritatakse kontrollida, aga endiselt see ei õnnestu. Ta ütleb, et konkurents on tervitatav, aga võrdsetel alustel. Teine teda murelikuks tegev teema on turismiharidus ja see, et teenindaja elukutse ei ole Eestis väärtustatud.

Hestia Hotel Groupile kuulub täna Eestis 8 ja Lätis kaks hotelli. Neil on kokku tööl 550 inimest. Uues, Kentmanni hotellis, on neil 40 töökohta. Töökäte puudus on terav, aga Mailend ütleb, et töötaja olgu pigem kogenematu, kui võlts ja ilma särata.

„Isegi kui algaja teenindaja teeb vigu, siis oma säraga paneb ta need unustama. Tänane generatsioon on teistsugune, neil on töö kõrvale ka lõbu vaja. Puhkekohad, väljasõidud, üritused. Meil tulebki aasta alguses gala, kus osaleb üle 300 Hestia Hotel Group töötajat Eestist ja Lätist. Järgmisel aastal me ei mahugi enam kuhugi ära nii. Plaanime ikkagi edasi areneda, kümne hotelli juurde me ei jää," ütleb Mailend kindlameelselt.

Hotell Kentmanni