Ikea on sellesse samasse kategooriasse väga palju ise panustanud ja seda kategooriat, kus meie oleme – sellist kodukasvatust, kodufarmindust ja hüperlokaalset farmindust– väga palju vaadanud, sest nad näevad selles üsna suurt tulevikku,” kirjeldas Click & Grow asutaja ja tegevjuht Mattias Lepp, mis oli Rootsi mööblihiiu investeeringu ajendiks. „Nad näevad, et meil on selles valdkonnas maailmas väga suur kompetents,” lisas ta.

Koos Ikeaga investeeris 2011. aastal tegevust alustanud Eesti idufirmasse ka Prantsuse SEB Groupe, kes on eestlastele rohkem tuntud selliste kaubamärkidega nagu Krups, Tefal ja Moulinex. „Nad nägid, et see kategooria on maailmas kasvamas ja tahtsid leida endale tugevat partnerit, kes tehnoloogiat valdab ja suudab aidata ka nende brändidel tuua samasuguseid tooteid välja,” rääkis Lepp.

Viimase seitsme aasta jooksul, mis ettevõte tegutseb, on nende toote jäljendajate arv kasvanud. Praeguseks tuleb praktiliselt iga kuu kuskil maailma otsas keegi jälle sarnase ideega välja. Click & Grow enda tegevust see keerulisemaks pole teinud. „Vastupidi, iga konkurent aitab meil seda turgu ehitada,” põhjendas Lepp. Ta on veendunud, et koduaianduse ja hüperlokaalse aianduse turg on väga suur.

Ettevõtte põhiturud on täna USAs ja Aasias. Toodete liin erineb riigiti. Seejuures on aga väga pikk maa maha käidud võrreldes esimese prototüübiga, millega 2011. aastal välja tuldi. „Meil on väga praktilised tooted, kohati on ka neid, kus saab tuhandeid taimi kasvatada – ja see on ilmselt kõige suurem erinevus,” märkis Lepp. Ettevõtte klientideks on lisaks kodumajapidamistele ka restoranid, sööklad, kontorid, haiglad ja lasteaiad.

„Kohad, kus selliseid rohelisi maitsetaimi, ravitaimi või ka ilutaimi kohapeal tarbitakse,” selgitas Click & Grow asutaja. „Meie põhisõnum ongi, et me lõikame ära väga palju sellest raiskavast ahelast, kuhu toit kahjuks ära kaob,” lisas ta. Näiteks Ikea hoiab Click & Grow väiksemaid farme oma restoranides, et kasvatada kohapeal nii salateid kui maitsetaimi. SEB Groupe’iga müüb Eesti ettevõte koosbränditud tooteid, kus on mõlema logod peal.

„Müüme hetkel Saksamaal, Prantsusmaal, Austrias, Šveitsis. Aga need on põhiliselt kodutarbija tooted, mis on ka väiksemad,” rääkis Lepp. Lähiaastatel tahab ettevõte jätkata turuliidri positsioonil. „Me kasvame üsna kiiresti,” rääkis ettevõtte tegevjuht. See tähendab ühtlasi seda, et ettevõte tuleb lähiaastatel välja uute põnevate toodetega, mis võimaldavad kodudes kasvatada suurt osa rohelistest taimedest.

Teised iduettevõtted, keda kolmapäeval ja neljapäeval Solarise Keskuse keldrikorruse aatriumis kohata võis, olid näiteks nutikat taimekasvatit arendav Natufia Kitchen Garden, päikesekatuseid tootev Roofit Solar Energy, e-tervise lahendusi arendav Cognuse, ninaloputus vahendiga välja tulnud Capster, nutikaid termostaate tootev Themo, krooniliselt haigeid lapsi arvutimänguga toetav Triumf Health, tuleviku reklaamiagentuur KNM EESTI and Sport ID.