Kui Saaremaa ärimehel Vjatšeslav Leedol tekkis idee lasta ehitada mandri ja suursaarte vahele käima uued parvlaevad, andsid selle jaoks laenu Richard Tomingas koos äripartneritega 4,3 miljonit eurot ning Olav Miili firma 12,9 miljonit. Lisaks võeti laenu sakslaste DVB Bankilt.

Kui 2015. aastal oli selge, et riikliku dotatsiooni najal püsinud praamiäri järgmisel aastal otsa saab, hakkasid pihta rahalised segadused. Nüüd süüdistavadki laenuandjad Leedot ja tema ettevõtteid neile suurelt võlgujäämises.

Tänane kohtuistung keskendub Olav Miili ettevõtte Taali Grupp OÜ hagile pankrotistunud Saaremaa Laevakompanii vastu, millega Miil nõuab Leedolt võlanõude tunnustamist nende ühise ettevõtte, 2007. aastal praamiäriks loodud Dagenhart OÜ-s. Osaühing on ise pankrotis, aga maksuvõlga on sel ettevõttel üleval 155 000 euro ulatuses. Taali Grupp eraldi nõuab Dagenhartilt nüüd tagasi üle 2 miljoni eurost võlga, kuid kuivõrd kolmele laevale oli tehtud kolm eri firmat, siis nõuded osaühingute Dagenharti, Paxton Assetsi ja Reyna Trade vastu ulatuvad ärimeestel 4,7 miljoni euroni.

Olav Miil, Richard Tomingas ja Hillar-Peeter Luitsalu käisid täna kohtus ka tunnistajatena ütlusi andmas. Leedot esindavad vandeadvokaadid Marko Pilv ja Aivar Pilv ning pärastlõunal saabus tunnistajana kohtusse ka Leedo ise.