FOTOD | Konkurent Eesti Energiale? Üks siinne kütusemüüja jõudis enne riigifirmat avada oma ülikiire elektriautode laadimispunkti

 (7)

Kui kolm nädalat tagasi andis Eesti Energia tütarfirma Elektrilevi teada, et on käivitanud Eesti suurima elektriautode kiirlaadijate võrgu ja plaanib suveks tuua kasutusse ka ülikiire laadija, siis täna Paias kaks kiirlaadimispunkti avanud Alexela kinnitusel kuulub Eesti esimese ülikiire laadimispunkti avamise au nüüd neile.

Alexela avas täna Tallinn-Tartu maantee ääres Paia ristmiku tanklas ühekorraga kaks elektriautode kiirlaadimispunkti. Neist üks on Eesti esimene ultrakiire elektriautolaadija, 160 kW võimsusega ja teine 50 kW võimsusega laadija. Ettevõtte tegevjuht Aivo Adamson sõnas, et Tallinna ja Tartu vahel on tänasest olemas elektritee.

„Teame, et elektriautode omanikud on tänasest päevast pikalt unistanud ja soovinud, et Tartu maanteel oleks olemas tõeline särtsutankla. On rõõm, et tegime selle ära ning täitsime puhtamale tulevikule panustavate tarbijate suure unistuse. Soovime kõikidele elektriauto omanikele särtsakaid peatusi Paia Alexelas,“ märkis AS Alexela juht Adamson.

"Tänane päev on elektriautode omanike pidupäev. Alexela Paia risti särtsutankla avamine on ilmekas näide sellest, et Eestis puudub elektriautode laadimistaristu arendamisel turutõrge ning turg on valmis kommertsalustel elektriautode laadimistaristu arenguks,” sõnas Adamson.

Mullu novembris paigaldas energiaettevõte Alexela esimese tanklaketina oma Tallinna Peterburi tee 77 asuvasse tanklasse elektriautode kiirlaadija. Ühtlasi oli see pealinna esimene Euroopa pistikuga elektriautode kiirlaadimispunkt.

Seotud lood:

Eesti Energial oma laadimisvõrk

Eesti Energia tütarfirma Elektrilevi teatas 11. veebuaril, et käivitas Eesti suurim elektriautode kiirlaadijate võrgu Enefit VOLT ja lubas toona suve alguseks eestlasteni koos Circle K-ga tuua ka esimesed ülikiired laadijad, mis muudavad elektriautode laadimise mitu korda kiiremaks.

Konkurentsiamet hoiatas hiljuti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, justiitsministeeriumi ja Elektrilevi, et elektriautode laadimisvõrgust ei tohi tekkida monopoli.

Amet tuletas veebruari lõpus saadetud kirjas meelde, et 2019. aastal jõustunud EL-i regulatsiooni kohaselt ei tohi jaotusvõrguettevõtjad ei omada, arendada, hallata ega käitada elektrisõidukite laadimispunkte, välja arvatud juhul kui vaid omaks tarbeks.

Ettevõtja, kellele kuulub lisaks laadimistaristule ka jaotusvõrk, omab oma jaotusvõrgu piires tugevat konkurentsieelist teiste arendajate ees, kuna tal on informatsioon võrgus olevate vabade võimsuste kohta, informatsioon teiste ettevõtete liitumistaotluste osas jne.

Konkurentsiamet soovitab selle tükkidena maha müüa

"Energia- ja transpordipoliitika arenguid silmas pidades võime eeldada, et tulevikus on laadimispunktid võrreldavad bensiinijaamadega. Raske on ette kujutada, et kütuse jaeturul tegutseks vaid üks põhiline tanklakett, samamoodi peaks riik soodustama head konkurentsiolukorda ka laadimistaristu puhul," märkis konkurentsiameti peadirektor Märt Ots.

Selleks, et tagada hea konkurentsiolukord soovitab amet müüa hetkel Elektrilevile kuuluv Enefit Volt osade kaupa. See looks eeldused vabaks konkurentsiks erinevate teenusepakkujate vahel, et soodustada üle-eestilise laadimisvõrgustiku arengut ja tagaks kvaliteetse teenuse pakkumise tarbijale.