Attarat Mining Company mäeinseneri Ain Anepaio sõnul läheb Eesti osalusega põlevkivikarjääri avamine plaanipäraselt. “Oleme graafikust ees ja esimesed miljon tonni põlevkivi on vahelaos. Oleme kaevandanud 27 kuud ja jõudnud karjääris 50 meetri sügavusele. Kümme meetrit on veel minna, siis jõuame karjääri põhja,” kirjeldas Anepaio karjääri avamisega seonduvaid töid.

Anepaio sõnul käib maailma suurimas põlevkivikarjääris praegu põlevkivi vedu 21 kalluriga, kuid tulevikus paigaldatakse karjääri konveierid, mis toimetavad põlevkivi otse elektrijaama. ”Tehnika on siin oluliselt võimsam kui Eestis. Kui Eesti karjäärides on kallurite kandevõime 55 tonni, siis Jordaanias on kallurid kaks korda võimsamad ehk 100-tonnise kandevõimega,” nentis Anepaio. Erinev on Anepaio sõnul ka see, et Jordaania põlevkivi pole erinevalt Eesti kivist vaja rikastada ja põlevkivi kiht on oluliselt paksem, Eestis on põlevkivi kiht 3 meetrit, Jordaanias 20 meetrit.

Anepaio kutsuti Attarat Mining Company´sse tööle 2017. aastal. “Minu peamiseks tööülesandeks on kaevandatava põlevkivi kvaliteedi planeerimine. Lihtsamalt öeldes modelleerin põlevkivi kvaliteedimudelit. Mudeli põhjal kaevandatakse õigest kohast vajaliku kvaliteediga põlevkivi, mis siis transporditakse hetkel vahelattu hiljem otse elektrijaama,” kirjeldas Anepaio.

Anepaio soovitab mäeinseneri elukutset nendele noortele, kellele meeldivad reaalained ja tehnika. “Tänapäeval toimub põhiline inseneritöö arvutiga modelleerides, samas tuleb viibida ka reaalselt kohas, kus kaevandatakse. Seni kuni inimesed tahavad sõita siledatel teedel ja elada arhitektuuriliselt huvitavates hoonetes, on mäeinseneridel töö alati olemas,” nentis Anepaio.

Jordaania põlevkiviprojekti ettevalmistamisel osalesid Tallinna Tehnikaülikool ja TalTechi Virumaa Kolledž.