Maailma suurimate laevaremondifirmade sekka kuuluv ettevõte tegeleb nii laevade ehituse, remondi kui ka ümberehitusega olgu nendeks kaubalaevastiku, mereväe alused või praamid. Ehitatakse ka naftapuurimise platvorme.

Gdansk on enam kui 1000 aastase ajalooga linn, kus asuvast laevatehasest sai alguse Solidaarsuse liikumine, mis kukutas Poolas võimult kommunistid.

2001. aastal erastati laevatehas. 2003. aastal sai Gdanski laevaremonditehas Northern Shipyardi suurimaks omanikuks ja 2011. nimetati Northern Shipyard ümber Remontowa Shipbuildinguks.

Laevatehase värskeim (mullune) ajakiri kirjutab, kuidas Eesti majandus- ja infrastruktuuriminister Urve Palo vajutas laevatehases nuppu, millega algas Tallinna Sadama tellitud kahe praami ehitus (Fotod toonasest käigust allpool).

Ettevõtte aktsiakapitali suuruseks on 25 miljonit zlotti ehk ligi 6 miljonit eurot.

Juttu ajavad Remontowa juhatuse esimees Andrzej Wojtkiewicz ja äsja kahtlustuse saanud Allan Kiil.

Kahtlustuse sisu

Tallinna Sadam hakkas eelmisel aastal otsima laevaehitajat praamide ehitamiseks ja just selles osas käib uurimine altkäemaksuvõtmise kahtluse tõttu. Praame ehitatakse Poola ja Türgi laevatehastes. Feldmanis ütles, et rahvusvahelist koostööd tehakse uurimise raames mitme riigi, nende seas Poolaga.

Altkäemaksu võtmise varjamiseks liikus raha vahendajate kaudu. Seetõttu on Kaljurannale ja Kiilile esitatud kahtlustus ka rahapesus. Vahendajate isikuid, selleks kasutatud firmasid ja muud infot raha liikumise kohta uurimise huvides veel öelda ei saa.

Uurimine algas sel aastal, küll aga võivad uurijate huvi alla jääda ka varasemad tehingud aastani 2009.