Kontserni käive oli mullu 436 miljonit eurot ehk 5,6% võrra rohkem kui aasta varem, teatas ettevõte.

„Mullu Eestis majanduse kosumisega kaasnenud jaekaubandusturu elavnemine ning tarbijate taastuv kindlustunne mõjusid positiivselt Tallinna Kaubamaja kontserni kõikidele tegevusvaldkondadele,“ lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

„Samas ei toetanud kasumlikkuse näitaja märgatavat paranemist ainult majanduskeskkonna soodsad arengud, ka kontsernis endas olid jätkuvalt tähelepanu all nii tööprotsesside korrastamine kui kulude kontroll. Kaubavaliku osas õnnestus meil edukalt kohaneda väärtushinnangute muutustega turul, kus tarbijate ostuotsused olid üha enam ratsionaalsemad ja emotsioonidele palju ruumi ei jäetud.“

Puusepa sõnul õnnestus Tallinna Kaubamaja kontsernil 2011. aastal teenida kasuminumber, mis on võrreldav kahe väga eduka kriisieelse kaubandusaasta – 2006 ja 2007 keskmise kasuminäitajaga. 2006. aastal ulatus Tallinna Kaubamaja kontserni puhaskasum mäletatavasti 274,7 miljoni kroonini ehk siis 17,6 miljoni euroni ning 2007. aastal 410,8 miljoni kroonini ehk 26,3 miljoni euroni.

„Meil on kahtlemata põhjust olla rahul eelmise aastaga ja samuti kontserni arenguga ning positsiooniga siinsel kaubandusturul,“ ütles Puusepp.

„Tallinna Kaubamaja AS on käibe põhjal suurim kaubandusgrupp Eestis, seda nii kodumaiste kui ka välismaiste ettevõtete arvestuses. Lisaks on kontsern suutnud kaubandusturuga tervikuna võrreldes tegutseda kasumlikumalt. See annab kindlustunde ka kontserni edasiste võimaluste osas tänavusel aastal, mil ilmselt on oodata majanduskasvu aeglustumist.“

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri supermarketite 2011. aasta konsolideeritud käive oli 317,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 2,9%. Supermarketite konsolideeritud maksueelne kasum oli 2011. aastal 14,1 miljonit eurot, näidates võrrelduna 2010. aasta sama perioodiga 50,7% suurust kasvu. Konsolideeritud puhaskasum oli 2011. aastal 11,0 miljonit eurot, kasvades võrrelduna aasta varasema perioodiga 24,2% võrra.
Selveri müügitulemusi mõjutasid renoveerimistööd neljas kaupluses – Kadaka Selveris Tallinnas, Mai Selveris Pärnus, Männimäe Selveris Viljandis ja Vilja Selveris Võrus. Narvas suleti ebaefektiivselt tegutsenud Soldino Selver.


Kaubamajade ärisegmendi 2011. aasta müügitulu oli 80,5 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 7,9% võrra. Kaubamajade 2011. aasta kasum oli 2,8 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 1,4 miljoni euro võrra parem.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2011. aasta müügitulu oli 3,2 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 43,2%. I.L.U. keti 2011. aasta puhaskahjum oli 0,5 miljonit eurot. Võrreldes möödunud aastaga on I.L.U. ketil alates 2010. aasta septembrist avatud neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses ja alates 2011. aasta aprillist ka viies kauplus Tallinnas Ülemiste Keskuses.

Autokaubandussegmendi 2011. aasta müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 20,8 miljonit eurot, ületades 60,9% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Autokaubanduse kasum oli mullu 1,3 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat tulemust ligi viis korda.

Tallinna Kaubamaja kontserni jalatsikaupluste mullune käive oli 14,0 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,9%. 2011. aasta puhaskahjumiks kujunes 0,2 miljonit eurot, vähenedes aastaga 63% võrra.