FOTOD | Üks uhkem kui teine! Vaata, millised kiirrongid võiks ühel hetkel sõita mööda Rail Balticut ja mis on nende maksumus

 (214)

Ülemöödunud aastal valminud Rail Balticu opereerimise plaan analüüsis põhjalikult, millise sagedusega ja millisel kiirusel võiks tulevane Rail Baltica reisirongiliiklus toimuma hakata. Ühtlasi toob dokument välja ka mõned Euroopas kasutusel olevad reisirongid, mis sobiksid liikuma ka Rail Baltica trassil ning nende võimaliku maksumuse.

Rail Balticu opereerimise plaan 2026-2056 toob välja reisirongide valmistajad, kelle hulgas on kõik tuntumad Euroopa tootjad – Saksamaa Siemens, Prantsuse Alstom, Kanada-Itaalia Bombardier, Hispaania Talgo ja Tallinna trammide tarnija CAF, Jaapani-Briti Hitachi, Poola Pesa ning meil juba kasutusel olevate Elroni rongide tootja Stadler Šveitsist.

Rongikoosseisude tippkiirused on valdavalt vahemikus 235-250 km/h, ent on ka enam kui 300 km/h kiiruseks võimelisi ronge. Allpool on detailsemalt välja toodud iga rongi maksimaalne kiirus, reisijate arv, mis mootorit ta kasutab, kui palju rong 2018. aasta seisuga maksis ning kes on ta tootja.

Stadler (Šveits) Smile EC250

  • Maksimaalne kiirus: 250 km/h
  • Reisijate arv: 354 inimest
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: 29,66 miljonit eurot


Seotud lood:

Pesa (Poola) Dart

  • Maksimaalne kiirus: 250 km/h
  • Reisijate arv: 352 inimest
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: 9,65 miljonit eurot


Pesa Dart

Siemens (Saksamaa) ICE 4

  • Maksimaalne kiirus: 230 km/h
  • Reisijate arv: 456 inimest (7 vagunit)
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: ~44 miljonit eurot


Siemens ICE 4

Siemens (Saksamaa) Velaro D

  • Maksimaalne kiirus: 220/320 km/h
  • Reisijate arv: 460 inimest (8 vagunit)
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: 34 miljonit eurot (8 vagunit)


Siemens Velaro D

Alstom (Prantsusmaa) Pendolino ED250

  • Maksimaalne kiirus: 250 km/h
  • Reisijate arv: 402 inimest
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: 21 miljonit eurot (4-9 vagunit)


Alstom Pendolino ED250

Bombardier (Kanada/Itaalia) Zefiro 300

  • Maksimaalne kiirus: 300-360 km/h
  • Reisijate arv: 455 inimest
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: 30,8 miljonit eurot (8 vagunit)


Bombardier Zefiro 300

Hitachi (Jaapan) Javelin

  • Maksimaalne kiirus: 165/225 km/h
  • Reisijate arv: 340 inimest
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: 250 miljonit naela


Hitachi Javelin

Hitachi (Jaapan/Itaalia) AT300

  • Maksimaalne kiirus: 201/225 km/h
  • Reisijate arv: 326-510 (5/7 vagunit)
  • Mootor: elekter/diisel
  • Indikatiivne hind: pole teada


Hitachi AT300

CAF (Hispaania) Oaris

  • Maksimaalne kiirus: 350 km/h
  • Reisijate arv: pole teada
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: pole teada


CAF Oaris

Talgo (Hispaania) Avril

  • Maksimaalne kiirus: 380 km/h
  • Reisijate arv: 580 inimest
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: pole teada


Talgo Avril

Talgo (Hispaania) 350

  • Maksimaalne kiirus: 330km/h
  • Reisijate arv: 353 inimest (2+12 vagunit)
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: 20 miljonit eurot


Talgo 350

Talgo (Hispaania) 250

  • Maksimaalne kiirus: 250 km/h
  • Reisijate arv: 299 inimest (2+11 vagunit)
  • Mootor: elekter
  • Indikatiivne hind: pole teada


Talgo 250