Tallinna Autobussikoondis tegi bussitootja MAN ettepanekul kaks aastat tagasi maagaasi kasutava liinibussiga testsõite, kuid otsustas diiselkütusele truuks jääda.

Helsingi linnaliinibusside ettevõte Helsingin Bussiliikenne Oy ei suutnud 14.veebruaril pakase tõttu teenindada tervelt 79 sõitu, sest 21 gaasil töötavat bussi ei käivitunud, selgitas TAKi avalike suhete juht Sirje Roht.
Helsingin Sanomate teatel tekkis probleem sellest, et bussid olid pakaselise nädalavahetuse ajal seisnud ilma soojenduseta ja nende käivitamine nõudis tavapärasest rohkem aega.

Samal ajal läheb Euroopa ühe pingelisema liiklusega linn – Moskva tänavu üle maagaasil töötavatele bussidele. Pärast katsetusi 50 gaasibussiga ostab Moskva linnavalitsus tänavu linnaliinidele 300 uut gaasibussi.

Niimoodi soovitakse vähendada liiklusummikutes vaevleva hiigellinna õhusaastatust, kuid loodetakse efekti ka gaasi madalamast hinnast võrreldes diiselkütusega.

Tartu kavatseb kaugemas tulevikus kogu liiniliikluse gaasiküttele üle viia, sest Tartu Veevärk teeb ettevalmistusi biogaasi tootmiseks.

Sellel nädalal tutvustas Tartu liinikonkursi võitnud SEBE viit uut gaasiküttel Scania bussi, mille teenindamiseks rajas Eesti Gaas erilise uue tankla.

2009. aasta septembris-oktoobris sõitsid gaasibussid Tallinna linnaliikluses seitsmel erineval bussiliinil ja kokku sõideti läbi 3500 kilomeetrit.
„Eesmärgiks oli saada ülevaade, kuidas käitub buss erineva raskusastmega liinidel, kus on tegemist erinevate liiklusolude ja erinevate koormustega. Gaasibuss liikus näiteks liinidel 7, 36, 50, 54 ja 58, kus sai jälgida käitumist nii sirgel maal kui mäest üles-alla sõites, samuti erineva täituvusastmega liinidel,“ selgitas Roht. „Läbiviidud testsõitude alusel on raske efektiivsust või kasutegurit välja tuua, kuna efektiivsus koosneb paljude eri aspektide komplekssest arvestamisest. Käesoleval ajal TAK ei plaani osta muudel kütusetehnoloogiatel baseeruvaid busse lisaks praegu käigusolevale diiseltehnoloogiale.“