„Gaasibussid maksavad tavalisest diiselbussist kuni viiendiku võrra rohkem, kuid tänu kütuse kulu kokkuhoiule loodame selle viie-kuue aasta jooksul tagasi teenida,“ ütles Poola Scania tehasest uued bussid soetanud SEBE juht Kuldar Väärsi. „Meid julgustas Tallinna Autobussikoondise TAKi poolt paar aastat tagasi läbi viidud lühiajaline katsetus. Nüüd saame esimest korda proovida busse aasta läbi ja mitme aasta jooksul.“

Tartus hakkab sõitma viis gaasiküttel töötavat Scania liinibussi. Juhul, kui gaasibusside kasutamine ennast õigustab, kaalub Tartu kogu bussiliikluse üle viimist gaasiküttele. „Gaasibusside kasutusele võtmine seisis linnavõimu poliitilise otsuse taga,“ ütles Jaanus Tamm Tartu linnamajandusosakonnast. „Tartu reklaamib ennast keskkonnasõbralikuna ja gaasiküttega bussid toetavad seda ideed."

Surugaasi kasutamise peamiseks eeliseks on ligi kaks korda väiksem kütusekulu ja oluliselt väiksem keskkonna saastamine tahkete osakestega. Praeguseks pole teada, et gaasibussid oleksid näiteks tugeva pakasega kapriissemad kui diiselbussid.

„Meie uued gaasibussid käivitusid viimase pakase ajal Tartus väga hästi. Nad ei nõua mingisuguseid lisakulutusi, sest nad vajavad, sarnaselt diiselbussidele, ülessoojendamist,“ selgitas Väärsi.

Gaasibusse kasutatakse edukalt Helsingis ja tänavu võetakse 300 gaasiküttel bussi kasutusele Moskvas.