Galaxy S6 rikkus Samsungi tulemused

 (13)
Samsung Galaxy S6 Edge
Samsung Galaxy S6 EdgeFoto: Tanel Meos

Korea tarbeelektroonika tootja Samsungi teise kvartali tulemused valmistasid analüütikutele pettumuse, kuna Galaxy S6 müügistrateegiaga lõikas ettevõte endale kätte. Lisaks kaotab ettevõte arenevatel turgudel turuosa Hiina nutitelefonibrändidele, kirjutab Financial Review.

Ettevõtte puhaskasum langes 5,63 triljonile wonile ehk 4,4 miljardile eurole. Bloombergi poolt küsitletud analüütikud ootasid 6 triljoni wonist ehk 4,7 miljardi eurost kasumit. Ettevõte vihjas, et S6 mudelite hinda kärbitakse.

Samsung arvestas valesti kõrgema klassi nutitelefonide nõudlust.

„Samsungi uus S6 mudel aitas suurendada telefoniosadest saadavat kasumit, kuid jänni jäädi nõudlusele vastamisega, kuna ei suudetud piisavalt toota,“ ütles IBK Securitiese analüütik Lee Seung Woo. „S6 müük peaks kahanema kolmandas kvartalis edasi. Nutitelefonide nõudluse langus võib kanduda üle ka komponentide ärile.“

Mobiiltelefonide üksuse tegevuskasum kukkus aastaga 4,42 triljonilt wonilt (3,5 miljardilt eurolt) 2,76 triljonile wonile (2,2 miljardile eurole).

Samsung üritab lahendada probleemi lisades tootevalikusse rohkem keskmise ja madalama hinnaklassi telefone, muutes S6 hinnakujundust ning vähendades telefoniüksuse kulutusi.

Maailma suurima nutitelefonide tootja turuosa Hiinas kahanes teises kvartalis 8,6 protsendile. Esimeses kvartalis oli IHS andmetel Samsungi turuosa Hiinas 9,8%. Xiaomi turuosa on Hiinas 18,2%, Huaweil 16,2% ja Apple’il 11,6%.